søndag den 26. februar 2012

Færdig med - halse-disse

Så blev min hale-disse færdig - monteret og det hele.
Der er brugt ca. 150 bomuld, og den er strikket på p 4, for jeg ville gerne have den lidt løs (læs: slasket).
Mønstret er som tidligere nævn fra Kreativ Strik 11/2010. 
Garnet var rester fra et andet projekt, og det er jo altid rart at få ryddet lidt ud i resterne ;o)
Det er et super nemt mønster, så dette her er det perfekte tv-strik. Jeg har faktisk allerede slået op til den næste halse-disse i samme mønster, og det skal være den kommende tids morgenkaffe-strik, så jeg lige kan snuppe et par pinde eller 10, inden jeg skal ud af døren om morgenen - altså uden at få kaffen galt i halsen, fordi mønstret er for svært eller lign. 

16 kommentarer:

marion sagde ...

den er godt nok rigtig sød ;-) og lige perfekt til den kommende tid :-)

Kludemutter sagde ...

Blød og sød ser den ud.
Det er godt med sådan et strikketøj der glider af sig selv.

Yt

Benthe sagde ...

Hvor er den bare flot,det blad må jeg hvis lige ind på hylden og finde.Hvad for bomuldsgarn har du lavet den i ?

Irene sagde ...

Den er blevet fin. Jeg har aldrig tænkt på halsedisser i bomuld, men selvfølgelig kan man det, og jeg har bare så meget bomuldsgarn:-)

Håndarbejde skal der til sagde ...

Hold op, hvor ser den bare flot, blød og lækker ud !

monaelisabeth sagde ...

Den er bare rigtig flot
Der er mange gode modeller at hente i Kreativ Strik :o)
hilsen Mona

monaelisabeth sagde ...

Den er bare rigtig flot !
der er mange gode modeller at hente i Kreativ strik.
hilsen Mona

Uldbegavet sagde ...

Den er vel nok blevet flot, sødt mønster

Annelise sagde ...

Den ser lækker ud og fine farver og sødt mønster som jeg også har brugt en del gange. En rigtig forårsmodel.

Karen sagde ...

Marion - tak skal du ha :-D Ja, jeg trængte også til at strikke i andet end uld ;o)
Kludemutter - Tak :-D den er rigtig blød og den kan pifte en lidt kedelig skjorte gevaldig op ;o)
Benthe - Tak :-D Det lilla er bomuldsgarn med sølvtråde beregnet til p. 3, og det sorte er en anelse tykkere (3½).
Irene - Tak :-D Jeg tænker den lidt som erstatning for et alm. tørklæde (som jeg altid får taget af og glemmer alle mulige steder) - og så er det er godt reste-projekt ;o)
Håndarbejde skal der til - Tak :-D
Mona - Tak :-D Ja det er der - det er et godt blad :-D
Uldbegavet - Tak skal du ha' - mønstret er nemlig rigtig sødt OG nemt at strikke ;o)
Annelise - Tak :-D Ja, og i dag har der virkelig været forår i luften ;o)
Kh Karen

Fru Knudsen sagde ...

Den er bare blevet flot, den kunne jeg godt tænke mig at strikke i noget af mit bomuld, men jeg har desværre ikke mønsteret!

Kirsten Amstrup sagde ...

Den er godt nok sød - de halsedisser er efterhånden ved at blive til nogle super-duper halssmykker.

Lea sagde ...

Dejligt når man finder en model der er så god at man får lyst at lave flere af samme slags!!!

Skønt med en halsedisse i bomuld nu hvor foråret er på vej!!!

Nete sagde ...

Den er super sød, lige den specielle lilla som jeg også holder af.

PS. Fik din hilsen idag.
Knus fra Nete

Pia sagde ...

Meget, meget sød halse-disse og i en meget flot farve. Sådan en kunne jeg godt finde på at lave.

Karen sagde ...

Fru Knudsen - Tak :-D det med opskriften kan jeg godt hjælpe dig med - kræver lige en mailadresse ;o)
Kirsten - Tak :-D ja, du har ret - og det gode er, at man selv kan strikke nye "smykker" ;o)
Lea - det er et dejligt nemt mønster, som passer perfekt sammen med min morgenkaffe ;o)
Nete - Tak ;o) Det var godt - og det var dejligt at høre min kære (tidligere) kollegas stemme igen!
Pia - Tak skal du ha' - den er bare så dejlig nem at gå til ;o)
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...