torsdag den 8. marts 2012

Minimalisme

Så blev min krea-stue færdig :


Det minimalistiske indretnings-design er aldeles utilsigtet, men jeg havde lige et øjeblik glemt, at når ens hus pludselig vokser 80 kvm, så kommer man altså i møbel-underskud - men heldigvis udmærker Lolland sig ved at have verdens bedste og billigste loppemarkeder/genbrugsbutikker. Samme stue så i øvrigt sådan ud for et par måneder siden: 
Billedet er godt nok taget fra en anden vinkel, men det generelle billede af kaos er vist tydeligt nok ;o)
Nu mangler jeg så "bare" at få gjort et eller andet effektivt ved min gang. Jeg har hevet 27 lag tapet af (sådan føles det, men det var vist kun 11 lag) og da jeg kom helt i bund fandt jeg dette:
Snyde marmor-fliser. De er malet direkte på væggen - havde jeg haft råd til det, ville jeg helt sikkert få en maler til at male dem op igen, men da jeg ikke har vundet i lotto, og heller ikke har de store Picasso evner med en malerpensel, så må jeg nøjes med at spartle og tapetsere væggen (og lidt andre småting).
Når det er sket, har jeg været igennem samtlige rum i mit kæmpe skrummel af et hus. Alle lofter været revet ned, samtlige gulve har været pillet op, der er blevet støbt og isoleret. Jeg har båret ca 420 sække byggeaffald ud (jeg har gemt banderolerne fra sækkerullerne som minde), og lad mig sige det med det samme: JEG GØR DET ALDRIG IGEN - altså gennem-renoverer et hus - ALDRIG!!!!!!! 
De seneste 5 år har jeg fokuseret på ombygning, og det har fyldt så meget, at jeg hver gang, jeg købte garn, helt automatisk omregnede garnets værdi til antal gipsplader, men det er slut lige om lidt. Nu skal jeg til at tænke på møbler, lamper, nips og andet "dims" - og det er helt klart meget sjovere.....og ikke nær så støvende ;o)

10 kommentarer:

Fru Knudsen sagde ...

Dejligt at du er nået her til, så er det ikke op ad bakke så meget længere

Lotte K strik sagde ...

Det må være dejligt med sådan et krea rum, bare det var mig, men vi har kun 78km.

Karen sagde ...

Fru Knudsen - åh ja, det er rart at kunne se en slutning på det - og rart at tænke på, at jeg får et sted, hvor garn, symaskine, gine osv kan få lov at stå fremme hele tiden :-D
Lotte - jeg glæder mig også helt vildt til at få det møbleret.....jeg boede tidligere i en lejlighed på 82 kvm - der måtte alt mit krea-dims puttes væk i skabe og skuffer og man skulle hele tiden rydde op - det var ikke altid sjovt, men man vænnede sig til det :-D
Kh Karen

Kirsten Amstrup sagde ...

rigtig hjertelig tillykke med den nye stue. der er jo rigtig mange muligheder på så meget plads. God fornøjelse med indretning og ikke mindst med kreativiteterne, der følger i dette rum.

Citronmoster sagde ...

Hvor er det skønt for dig at du kan se en ende på det. Det må være en fornøjelse når du skal rundt og finde møbler til din nye kreastuen:)

Uldbegavet sagde ...

Hvor har du været udholdende, tænkt at leve 5 år med slid og slæb, det er altså godt gået. Nu kan du høste frugerne med dejlige rum og fine gulve. Møblerne skal nok komme efterhånden. Nu er det den sjove del, der mangler og tænk, fremover kan du købe garn uden at regne det om i gibsplader. Rigtig god weekend til dig.

Uldbegavet sagde ...

Der skulle selvfølgelig have stået høste frugterne.

Karen sagde ...

Kirsten - tak skal du ha' - jeg glæder mig også rigtig meget til at begynde både på indretning og krea-tingen ;o)
Citronmoster - det er bare så skønt - og der er da ikke noget bedre end at ose i div. genbrugsbutikker, vel?
Uldbegavet - Da jeg købte huset lovede jeg mig selv, at mine ombygninger måtte tage 5 år - og til min store overraskelse er det lykkedes. Der har naturligvis været lange pauser - men i de perioder har jeg så stille og roligt "hamstret" byggemateriale. Jeg har fået et hus, der er PRÆCIST som jeg vil ha' det, og det er vildt dejligt :-D
Kh Karen

Lykke mus sagde ...

Jeg har fuldt dine ombygninger med stor interesse, vi har prøvet det 3 gange, og står nu for at sælge det vi bor i, men på trods af at vi har sagt aldrig mere, gør vi det nok en gang. Når du kommer længere væk fra tiden i rod glemmer du det, og du ved nu, at du kan ændre, hvis du vil. Jeg er fuld af beundring at dit resultat, jeg kender til alle de timer du har brugt, og den "kraft" du har brugt for at komme videre. jeg glæder mig til at se indretningen. Vh Lykke

Karen sagde ...

Lykke - jeg tror allerede, at jeg forstår, hvad du mener - tanken om at flytte køkkenet (som var det første der blev bygget om) har faktisk strejfet mig.....måske bliver man afhængig af støvet, rodet og bunkerne med byggeaffald, tror jeg. Jeg har holdt en pause nu, men næste weekend skal jeg i gang med at ordne min trappe.....og så står den på boligindretning derefter
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...