lørdag den 17. marts 2012

Update - Ellen Holm cardigan

Det har været en travl periode her på matriklen - teenageren og jeg har bl.a holdt en uges ferie i Jylland, der er blevet gjort hovedrent i hele hytten (støvet lå tomme tykt overalt som følge af alle mine ombygninger), og så er
der naturligvis også blevet strikket en smule. Jeg er nået til hulmønsterdelen på cardiganen, og nu kan jeg for alvor se begyndelsen til enden på dette strikkeprojekt.


Det er et nemt lille mønster, som hurtigt sidder i fingrene - og efter næsten 14 dages små-stress og travlhed har jeg besluttet, at dagen i dag skal bruges på strik, strik og atter strik (med en tilsætning af kaffe i rigelige mængder og evt. en lille lydbog) = en lørdag, der står på TOTAL AFSLAPNING/HYGGE  :-D

21 kommentarer:

Zarina sagde ...

Rigtig flot farve, den ser ud til at blive rigtig lækker.

Pernille-Frederikke sagde ...

Hvor er det smukt og det lyder som en skøn lørdag.

Pernille-Frederikke sagde ...

Hvor er det smukt og det lyder som en skøn lørdag.

Pernille-Frederikke sagde ...

Hvor er det smukt og det lyder som en skøn lørdag.

Pernille-Frederikke sagde ...

Hvor er det smukt og det lyder som en skøn lørdag.

Karin sagde ...

Det lyder som en rigtig god ide med strik hele dagen. Dagen indbyder også hertil, så gråt og trist som det er udenfor. Kh Karin
Ps. Er helt misundelig på dit nye krearum. Gid man havde plads til det.

Karen sagde ...

Zarina - tak skal du ha' :-D Jeg glæder mig helt vildt til at få den færdig
Pernille - Tak :-D En strikkedag er som balsam for sjælen ;o)
Karin - ja, det er usædvanligt kedeligt udenfor og derfor en dag oplagt til strik. Jeg har ønsket mig sådan et krea-rum i mange, mange år. Og da jeg kiggede på hus var det en af de ting jeg vægtede højst - at der var plads til mit krea-rod
Kh Karen

mona sagde ...

Det lyder som alletiders lørdagsplan, den vil jeg "kopiere"- er faktisk godt i gang allerede.
Det er da fantastisk flot, at kunne lave 80kvm krearum - sikke en masse garn du nu har plads til!! - tillykke med det:-)

strikkeentusiasten sagde ...

Det er en skøn skøn model jeg også gerne vil lave på et tidspunkt men er lidt skræmt af alt det snoningsmønster.
Flot farve du har valgt.

God weekend.

Kh Jane

Kirsten Amstrup sagde ...

Rigtig god fornøjelse med din cardigan, din lydbog og din lørdag. Det lyder både skønt og fortjent.

Citronmoster sagde ...

Hvor ser den altså lækker ud den cardingan med alle de skønne snoniger. Glæder mig til at se den færdig. Må du få en skøn skøn hygge-strikke-kaffe-dag :)

Bebiane sagde ...

God hygge aften, jeg håber du får strikket rigtig meget på din cardigan. Her er der også dømt total hygge....ligner sikkert din :-)

Lea sagde ...

Håber din lørdag har været lige så dejlig og afslappende som du trængte til!!!

Ellen Holm cardiganen bliver så fin; godt du er på den anden side af de mange små snoninger nu!!

Lydert sagde ...

Jeg glæder mig til at se den smukke trøje, når den er færdig, overvejer nemlig selv at strikke den

Karen sagde ...

Mona - det var en fantastisk plan ;o) De 80 kvm er desværre ikke udelukkende til krea - det er: soveværelse, teenager-hybel, kontor og krea-stue - sidstnævnte er ca 30 kvm, men dem skal jeg nu nok få fyldt ud :-D
Jane - ja, de små snoninger er rent ud sagt en pestilens!!!!! Men når man nu bare MÅ eje den cardigan, så er der jo ingen vej uden om, vel ;o)
Kirsten - Tak skal du ha' - det var en super dovnedag ;o)
Citronmoster - Tak :-D Åh jeg kan ikke vente, for jeg har et andet projekt, der hopper utålmodigt i garnreolen ;o)
Bebiane - lyder dejligt - håber du fik slappet rigtigt af :-D
Lea - den bliver flot, men de små snoninger er gennemgående, så der er snoninger sammen med hulmønstret - NOT so funny!!!!! Men jeg fik slappet af, strikket og drukket spandevis af kaffe - DET er skønt :-D
Lydert - det er lidt af et tålmodigheds arbejde med alle de snoninger, men det er bare så lækkert et design
Kh Karen

Fru Knudsen sagde ...

Håber du fik stresset af i går. Fin cardigan, som du har gang i

Uldbegavet sagde ...

Det er en utroligt smuk trøje Ellen Holm har lavet og din udgave tegner til at blive superflot. Det er et stort arbejde der ligger i den. Jeg glæder mig til at se den færdig.

Ingrids strik og patchwork sagde ...

Hej Karen
Du er nået langt på din flotte cardigan med snoninger.
Jeg tror det bliver sådan en ,man har lyst til at have på hele tiden :o)
Hilsen
Ingrid
Samsø

Karen sagde ...

Fru Knudsen - åh ja tak :-D
Uldbegavet - uh, jeg glæder mig også til at få den færdig :-D
Ingrid - Ja, jeg tror også jeg kommer til at elske den :-D
Kh Karen

christunte sagde ...

Det er den fra et Hendes Verden tillæg, ikke? Skøn, skøn trøje, men du har da også fået lov at arbejde for det!

Karen sagde ...

christunte - jo det er den, men jeg har set, at man også kan købe opskriften på Ellen Holms hjemmeside (for 30 kr) - og ja, den er altså lidt af en mundfuld at komme igennem
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...