lørdag den 14. april 2012

Jeg STORE IDIOT

Så blev Ellen Holms cardigan monteret, MEN.......
Som det fremgår af billedet, så er den øverste del af trøjen (det med hulmønsteret) blevet for langt. 
Jeg skulle naturligvis have prøvet trøjen, inden jeg strikkede ærmerne på, men det gjorde jegtydeligvis ikke = JEG ER EN IDIOT!!!!! 
Nåh, men da jeg VIL eje denne cardigan, og da jeg UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER trævler skidtet op, så må jeg her i løbet af weekenden tænke i kreative og/eller alternative løsningsmodeller......Da jeg ved, at der er flere, der er igang med/overvejer denne model, så vil jeg videregive dette gode råd: PRØV DEN, INDEN ÆRMERNE KOMMER PÅ!


Skidt pyt - man kan jo ikke lave en omelet uden at knuse nogle æg, så jeg kaster mig "lige om snart" over mit nye projekt:
Efter svære forhandlinger faldt valget endelig på denne cardigan fra det nyeste tillæg til Hendes Verden. Garnet købte jeg for et års tid siden, og det har ligget og ventet på den rette opskrift.
At jeg overhovedet gi'r mig i kast med denne cardigan, som også har både hulmønster OG snoninger, må være et udtryk for, at jeg ALDRIG bliver klogere ;o) 


ps: Jeg skal nok vise billeder, når den anden cardigan er blevet "reddet" 

7 kommentarer:

Louise sagde ...

Hmm, det er da godt nok ærgeligt, for cardiganen ser flot og lækker ud. Spændende, hvordan du redder den.
Om den nye er også helt vidunderlig, men et stort arbejde. Meget dejligt miks af garn.

Kirsten Amstrup sagde ...

Det kan da godt være, at du aldrig bliver klogere. Men det kunne måske også være fordi, du inderst inde rigtig godt kan lide at lave hulmønstre og snoninger?
Dit nye projekt ser lovende ud.
Og hvor er det synd, at den flotte cardigan fra Ellen Holms "hånd" har fået forkerte proportioner. Jeg håber virkelig, du finder ud af noget - tør jeg foreslå, at du piller ærmerne af, og strikker det øverste af bullen om, når du har fået sundet dig lidt?
Det tror jeg faktisk, jeg ville gøre, modellen er så flot og det arbejde du allerede har gjort er så stort, at det vil være meget synd at gøre noget, der kunne skade den.

monaelisabeth sagde ...

Åh nej ! sikke da noget skidt !
Men jeg tror faktisk jeg hælder mig op af det Kirsten skriver - der er ikke andet at gøre, end at pille ærmerne af og trævle et stykke op.
Det er ligesom at rive et plaster af - måske værre - ja jeg ved det - men det er det eneste at gøre, hvis du skal blive rigtig glad og tilfreds med dit værk.
Luk øjnene, tag en dyb indånding, og så igang.
Måske skal den lige ligge til modning ? men nok ikke for længe ..
Det er et forrygende flot trøje - synd den blev for lang. Eneste trøst = det er af sine erfaringer man lærer ;o)
mange hilsener
Mona

Lea sagde ...

Øv da! Ønsker "god redning", hvad end du finder på!!

He, he, jamen, altså, endnu en model med snoninger og hulmønster - du må jo elske det, Karen :-)

Uldbegavet sagde ...

Jeg er enig med Kirsten, jeg ville også pille ærmerne af, rette det øverste stykke til og sætte ærmerne på igen. Jeg er spændt på at se, hvad du finder på. Trøjen er i hvert fald meget, meget smuk.

Irene sagde ...

Ærgerligt! Jeg kan godt se, at stykket med hulmønster og snoninger er blevet for langt, men jeg håber du finder en løsning, for jeg ved jo hvor stort et arbejde det har været.

Karen sagde ...

Kære Alle - efter mange overvejelser gjorde jeg det eneste rigtige....jeg trævlede op :-(
Det hader jeg bare, men der var ikke andet at stille op!!!!!
Men så kan jeg jo lære det - altså det med at måle og prøve
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...