torsdag den 19. april 2012

Man kan IKKE være god til det hele, vel?

Jeg kan hækle frem og tilbage, og jeg kan hækle stangmasker og fastmasker. Så jeg tænkte, at nu ville jeg øve mig i at hækle runde ting. Jeg fandt også et lille "nemt" projekt - nemlig runde grydelapper......problemet var bare, at de skisme ikke blev sådan runde......mere trekant/oval agtige.


Og ikke nok med det, så skulle der, for at de famøse grydelapper blev tykke nok, hækles 4 stks "runde" dimser, så de kunne hækles sammen 2 og 2......Hvis det skal gå op i en højere enhed, så kræves det, at de ligesom passer sammen, sådan i form og facon, ik?
Ja, det var så der, at jeg opgav ideen om grydelapper .....men de 2 "lapper", jeg havde hæklet, skulle jo bruges til noget, så nu er mine grydelapper blevet til....ja, hvad kaldes sådan nogle egentlig? Lågskjulere?!?? Og det bedste er, at det slet ikke kan ses, at de to dimser er vind og skæve ;o)
Glassene står lige nu i mit bryggers og skal bruges til...ja et eller andet....:-D


7 kommentarer:

Mette G. sagde ...

Nej, man kan ikke være god til det hele, men jeg synes da, at det endte godt :-) Og med lidt øvelse hvad kan det så ikke ende med?

den gamle krage sagde ...

Kreativitet er et vidt begreb - og jeg synes du har fået et fint resultat ud af anstrengelserne.
Tillykke med det!

Uldbegavet sagde ...

Ak ja, nød lærer nøgen kvinde at hækle lågskjulere, eller noget i den stil. De er i hvert fald fine, så skidt med, at de ikke blev til grydelapper.

Ellen Kathrine sagde ...

Her langt fra ser de da rigtig fine ud- du kan bare det der freestyle hækling! Og de første ting du strikkede var måske heller ikke helt perfekte:-) så når du har lavet en 20 lågskjulere har du vel den perfekte grydelap :-) Joke herfra- I bryggerset synes jeg altid små dimser ender med at mangle en plads og de kan da fint ligge der i glassene :-) Elastikker, ekstra tøjklemmer og andet.. batterier.. ja der er mange ting at bruge glas til...

Karen sagde ...

mette G - problemet er, at jeg har svært ved at finde ud af at tælle mig frem til udtagningen...., men som du siger med lidt mere øvelse, så lykkes det nok ;o)
Den gamle krage - velkommen til -tak skal du ha' - det var sødt sagt :-D
Uldbegavet - tak :-D Ja, jeg kan godt leve uden rund grydelapper ;o)
Ellen Kathrine - jeg regner med at jeg går det lært....ellers ender hele mit hjem med at være plastret ind i lågskjulere ;o) Ja, faktisk kom mine elastikker i det ene glas, og det andet skal bruges til brugte batterier, har jeg besluttet
Kh Karen

Håndarbejde skal der til sagde ...

Da jeg så billedt , tænkte jeg ej hvor fint, da en super ide... Når jeg så læser, kommer jeg til at trække på smile båndet...

For ja.. hvor svært kan de lige være at hækle , ikk......

Men det kan faktisk godt være svært.. Det synes jeg i hvertfald.. For jeg kan ikke læse og forstå en opskrift.. Så når jeg skal lave noget jeg har set..

Bliver jeg nød til at bare prøve, mig frem, til det ligner det , det skal.. og Ja.. det kræver tit en del.. hækling.. og hiven op igen og hækle igen og igen....

Men.. med tålmodighed, så lykkes det lige pludselig...

Hyggehygge
Marianne

Karen sagde ...

Marianne - jeg har forlængst opgivet de der opskrifter - jeg må nok erkende, at jeg er og bliver en inkarneret strikker, men jeg har endnu ikke opgivet håbet om at lære det der med den hæklenål ;o)
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...