fredag den 13. april 2012

Pyh ha - endelig færdig

altså næsten da, for Ellen Holms lækre cardigan med snoninger og hulmønster er hoppet af pindene og ligger her....men mangler stadig at blive monteret. Faktisk blev den færdig i påsken, men Monteringsfeen har endnu ikke vist sig, og der er stadig ikke kommet nyt på pindene. Ikke fordi jeg ikke har masser, jeg kunne gå i gang med, men fordi jeg 1. har haft alt for meget om ørerne på arbejde, så jeg simpelthen ikke har orket at tænke på strik og 
2. så har jeg 3-4 projekter, som jeg kunne tænke mig at gå i gang med - og jeg har bare ikke kunnet vælge, så i de sidste 4 dage har min strikkekurv set sådan ud:


Men nu er der dømt weekend, så nu skal pindene gløde, for jeg tror nok, at jeg har besluttet mig (måske.....lige nu føler jeg mig ganske sikker, men jeg kan nå at ændre mening).
I dagens anledning smuttede jeg lige omkring det lokale bibliotek og lånte 5 lydbøger.....sammenlagt er der vist omkring 72 timers højtlæsning, så nu har jeg da underholdning, mens jeg strikker (og måske får monteret den famøse cardigan). Og lad mig så med det samme sige, at selvom Ellen Holms design er helt fantastisk, så bliver der her på matriklen ALDRIG strikket en til af samme slags!!!!! Jeg var lige ved at kløjs i de snoninger til sidst - og jeg måtte simpelthen tvinge mig selv til at strikke det sidste ærme (a la: "du får et STORT stykke chokolade, når du har strikket de næste 10 snoninger).....når en gang jeg har taget mig sammen og fået monteret den, skal der nok komme billeder af det færdige resultat, men lige nu tror jeg, at jeg lider af uld-snonings eksem ;o)

11 kommentarer:

Annelise sagde ...

Uh! ha. Det var ikke godt at høre at den er så besværlig at strikke. Den er ellers på min to do liste. Jeg var begyndt men opgav på grund af en forkert farve, og så var der nye projekter som jeg blev optaget af, men jeg glæder mig til at se det færdige resultat.

Karen sagde ...

Annelise - den er såmæn ikke besværlig at strikke - selv hulmønsteret giver sig selv - jeg blev bare så træt af at strikke snoninger, og dem er der bare så mange af. Jeg tror, min tålmodighed simpelthen slap op, da bullen var færdig - så jeg vil bestemt anbefale designet - man skal måske have et andet strikketøj ved siden af, så man får lidt afveksling
Kh Karen

Kirsten Amstrup sagde ...

Ja, det må være et gevaldig stort stykke arbejde, du har tilbagelagt der. Men lur mig, om ikke du får belønning for det lige straks? For hende feen kan da ikke lade vente ret længe på sig når det gælder så fantastisk et resultat.
Jeg glæder mig meget til at se den.

Karen sagde ...

Kirsten - hende feen er lidt af en dovenlas, tror jeg - jeg har faktisk engang haft ikke mindre end 4 umonterede trøjer liggende (og jeg var naturligvis godt i gang med nr. 5), men jeg tror, der kommer til at ske noget her i weekenden....sikkert søndag morgen - af en eller anden grund er søndag en rigtig god monterings dag ;o)
Kh Karen

Lea sagde ...

Kan godt forstå du løb lidt sur i de mange snoninger - modellen er også på min lange to-do-liste, men jeg udsætter den hele tiden netop p.gr.a. de mange snoninger.

Før eller siden strikker jeg den (tror jeg da helt bestemt) og indtil videre glæder jeg mig så til at se din når monteringsfeen kommer forbi!

God weekend til dig, Karen!

Lydert sagde ...

hehe, jeg har ellers cardiganen på planen til senere strik, har endda fundet garnet dertil
Super idé med lydbøger

laj sagde ...

Ja det er bare så surt at "pigen/feen" har fri når man har brug for hende hehe

dejlig ser den ellers ud

så sæt igang ;o)

ikke godt med al den ekko i kurven

Citronmoster sagde ...

Jeg tror vi 2 deler fe - her er hun nemlig også meget doven. Glæder mig til at se trøjen helt færdig og hvad du ellers skal igang med :)

Irene sagde ...

Jeg havde set, at du også var i gang med den cardigan, så glæder mig vældigt til at se den færdig:-)
Jeg er lige gået lidt i stå med alle snoningerne og er startet på et nyt strikketøj.....:-)

Karen sagde ...

Lea - ja, som sagt, så regner jeg bestemt ikke med, at den kommer på pindene igen, men.....ja, prøv at læse mit seneste indlæg :-(
Lydert - lydbøger er genial som tilbehør til strik - og det er vildt hyggeligt :-D
laj - og det gjorde hun så (satte igang), men med nedslående resultater - DUMME FE :-(
Citronmoster - ja den fe er bestemt ikke sin løn værd - og hun kan ikke engang bestikkes med kage eller noget ;o)
Irene - jeg er glad for at høre, at det ikke kun er mig, der lider af snonings-allergi, men hvis jeg kender dig ret, så kommer du stærkt igen ;o)
Kh Karen

monaelisabeth sagde ...

Det var ellers et rigtig flot mønster
Men jenkins godt forstå du blev træt af at strikke det til sidst. Jeg havde det lidt på samme måde efter at have strikket den rubinrøde kjole fra kreativ strik. Måtte tvinge mig til at gøre den færdig.
Spændende hvad der kommer i den tomme kurv
Hilsen Mona

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...