mandag den 16. april 2012

trøste-garn

I dag blev jeg enig med mig selv om, at jeg bestemt havde fortjent at købe noget nyt garn - man kan jo ALDRIG få for meget garn, og ALT kan bruges som undskyldning for at købe mere garn. Min undskyldning var naturligvis, at jeg i går måtte trævle en masse op. Når man har ondt af sig selv, må man selvfølgelig trøste sig med lidt garn, ik'? Min ikke-strikkende kollega stillede et typisk ikke-strikker spørgsmål: "Jamen, hvis du har trævlet op, har du så ikke en masse garn, du kunne strikke af?" Ja tydeligt, at hun IKKE ved, hvad det vil sige at være garn-aholic. ;o)


I anledning af sommeren blev det til 2x500 gr. bomulds garn fra min lokale garnpusher i Brugsen. Jeg slap med 8 kr pr nøgle (i stedet for 17-18 kr pr stk). 
Farverne på billedet er ikke helt nøjagtige. Den tyrkise er noget skrappere i kuløren, men den anden er okay - farven hedder "lavendel", og det kan man vist godt se. 
Jeg følte mig straks meget bedre til mode, da jeg lagde mit ny-indkøbte bomuld i min garn-reol - så trøste-garn er en god ting......og så er det hverken usundt eller fedende (som laster ellers plejer at være) ;o)

19 kommentarer:

Kirsten Amstrup sagde ...

Garn er altid en god ting, og trøstegarn noget ganske særligt. Tillykke med den store portion sommergarn.

strikkeentusiasten sagde ...

Selvfølgelig skal du da have trøstegarn ovenpå sådan en optrævling.....det giver sådan en dejlig fornemmelse når det endelig ligger hjemme i reolen og man kan føle/mærke snuse til det nye og udtænke strikkeplaner.

Kg Jane

Karen sagde ...

Kirsten - Tak skal du ha' - jeg har lovet mig selv, at jeg ikke må starte på noget sommerstrik før jeg er færdig med alle mine snoninger, så det skal nok motivere mig til at blive færdig, så hurtig som mulig ;o)
Jane - Åh ja, det er bare så beroligende at vide, at man har garn til enhver tænkelig strikke-trang ;o)
Kh Karen

monaelisabeth sagde ...

Trøste garn er da lige det der skal til...
Hilsen Mona

Mette G. sagde ...

Der er simpelthen ikke nogen bedre trøst end garn. Nyd det :-)

Lea sagde ...

At få nyt garn hjem er altid skønt!!! Og selvfølgelig skulle du da have rigeligt sommergarn med hjem - så når snoningerne er færdige er du klar til skønne sommerprojekter. Dejligt!

Súnadóttir sagde ...

Aaaahhhh... trøstegarn!!
Tak for at du lige har udviddet mit ordforråd :))
Jeg har lavet en aftale med mig selv om at jeg ikke skal spise slik før 1.juli, så der tror jeg da helt bestemt at trøstegarn vil kunne hjælpe en del på det! Og tænk hvor meget mere glæde man får ud af trøstegarn end slik... ren win-win ;)
(hvad mon manden mon siger til min ide med (endnu) mere garn??) hehe...

Mvh Ása / sunadottir.blogspot.com

Lydert sagde ...

Ak ja, hvad ved ikke-strikkere om den slags

Irene sagde ...

Du trængte da bestemt til noget trøstegarn efter den ærgelse med snoningstrøjen. Bare det at gå og se på garnet hjælper:-)

Fru Kahr sagde ...

Sådan en omgang trøstegarn er da slet ikke så tosset.

Ellen Kathrine sagde ...

Fordelen ved strik er at man ikke trøstespiser så meget slik mens man strikker... jeg ku tidy se noget herligt Tøsestrik i de der bomuldsfarver..

Uldbegavet sagde ...

Sikke en fjollet bemærkning at komme med, at du kan strikke af det du har trævlet op, det kan kun være en bemærkning fra en ikke garnnørd.
Lækre garner du har fået købt og til sådan en pris, har man jo ikke råd til at lade være.

Håndarbejde skal der til sagde ...

Hihihihi.. Tjaaa der røg også lige et par ... eller 6 nøgler garn i kurven i netto i går.. De havde igen fåret noget at det multifarvede bomuld garn som jeg er vild med...

:-D

Hyggehygge
Marianne

Susan sagde ...

Trøstegarn virker jo - man bliver i bedre humør. Jeg har lige købt trøstestrikkepinde, der var nemlig ikke noget garn, der kunne trøste i den garnbutik i Søborg, som jeg tilfældigt kom forbi. Men flere strikkepinde, kan man også altid trøstes lidt med :-/

Helen sagde ...

Selvfølgelig skal du da købe lidt garn, det feder da i det mindste ikke

laj sagde ...

MUMS og sikke en god pris også Jeg vil også ha hehe ;o)

Karen sagde ...

Mona - Åh ja, trøste garn hjælper mod alt ;o)
Mette - Jeg glæder mig bare så meget til noget rigtigt sommerstrik :-D
Lea - jeg har allerede fundet de første 7 projekter, som kunne blive skønt sommerstrik....så snart skal jeg til at vælge :-D
Ása - der er så meget mænd ikke forstår ;o) Sig, at det er for at give en bedre isolering af huset - og så er garn da helt sikkert en bedre investering end slik....og man brænder iøvrigt også kalorier, når man strikker.....du bliver åleslank af at strikke ;o)
Lydert - ja ikke strikkere fatter ikke en meter ;o)
Irene - ja du har ret - jeg bliver glad i ansigtet bare af at kigge på de dejlige farver :-D
Fru Kahr - nyt garn er bare så godt :-D
Ellen Kathrine - hmmmm jeg kan nu godt forene tømning af en slikskål med strik, kaffe og en god lydbog ;o) Man kan vel multitaske :-D Ja, rigtig tøsestrik med masser af hulmønstre :-D
Uldbegavet - hun er en ægte "ikkestrikker", og jeg har opgivet enhver forklaring ;o) Og ja prisen er fantastisk, men de bestiller det også hjem specielt til mig ;o)
Marianne - jeg har holdt mig LANGT væk fra Netto af samme årsag ;o)Det er totalt lækkert det garn
Susan - Alt strikkeudstyr virker som trøst! Og lækre pinde er bare en nødvendighed :-D
Helen - nemlig....den eneste last jeg har, der både er fiberrig OG kaloriefattig ;o)
laj - man kan da ikke andet end elske garn til 8 kr pr nøgle ;o)
Kh Karen

Annelise sagde ...

Godt med lidt trøstegarn og det ser lækkert ud og så en en pris man kan overkomme. Jeg købte drops bomuldsgarn som var sat ned til 6 kr. pr nøgle, men det er det mest forfærdelige garn at hækle med for det deler sig og så går fornøjelsen af.

Karen sagde ...

Annelise - ja, trøstegarn er godt, men desværre ødelægges hele oplevelsen, hvis garnet er noget skidt at anvende. Jeg håber alligevel, at du fik noget godt ud af dit bomuldsgarn.
Kh karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...