onsdag den 16. maj 2012

En strikker ser rødt

Ja altså - jeg skulle jo liiiige købe nogle knapper til min cardigan - og det betød, at jeg (oh skræk oh ve) skulle i min lokale garnshop. Der var ikke andre kunder end mig, så jeg havde rig mulighed for at se/gramse på alt i butikken (NOT GOOD).
Så ud over nogle mørkeblå knapper, der ser så kedelige ud, at jeg ikke gider forevige dem på et foto, ja så "adopterede" jeg et par nøgler garn......de var helt alene i en kold og grusom verden og manglede simpelthen et godt hjem=hjem i min garnreol ;o)
Altså først og fremmest 10 nøgler knald-rødt garn. Jeg ved godt, at jeg her på denne blog ikke behøver at forsvare eller forklare vilde garn-indkøb, for alle, der læser med har samme forhold til garn, som jeg, men der er faktisk en logisk forklaring på netop dette indkøb:
På trods af, at jeg de sidste par år har strikket en 20-25 bluser/sjaler/ponchoer/veste/cardigans, så har jeg ALDRIG strikket noget i rødt. Det nærmeste jeg er kommet, er støvet rosa. Så nu er det virkelig på tide, at jeg ser rødt, ik'???
Det var så garnet med den gode forklaring, og nu kommer det mere uforklarlige garn:
Ja, der hoppede nemlig også 3 nøgler af dette ned i min pose - jeg har et sjal i tankerne, men nu får vi se.....men jeg måtte altså bare eje det, fordi farverne er så flotte.
Godt så - og nu kommer vi så til det sidste garnindkøb, som helt bestemt er far out! 100 gr mohair og 100 gr effektgarn (og så i pink?!??!!) - og måske gemmer der sig et sjal i det garn - måske noget helt andet.
Ja, man skulle jo tro, at det var shopping nok, men jeg var da nødt til lige at købe en ny taske (+kosmetikpung), så jeg havde noget at bære mine indkøb hjem i, er det ikke rigtigt???? 
Jeg kunne ikke stå for denne taske med roser - den er så dejlig forårsagtig og så er den stor nok til at rumme en A4-mappe/blok.
Nu er der så udstedt et shoppings forbud, for ellers tror jeg, at teenageren og jeg kommer til at leve af havregrød og spagetti med ketchup de næste par uger. Ikke at han ville brokke sig vildt over det, tror jeg, men selv er jeg ikke så vild med nogle af delene - heller ikke hvis det bliver krydret godt med lidt lækkert strik/garn. ;o)

8 kommentarer:

Sigrid S. Eriksen sagde ...

Enig - garn kan man bare ikke få for meget af :-D, men det var nu tasken jeg faldt mest for denne gang. Den er så flot, står der et navn i den som jeg kan søge på. Ellers smid navnet på din lokale garnpuscher - please.

Karen sagde ...

Sigrid - tasken er købt hos den lokale taske/lædervarer forretning. Den er designet at et engelsk firma, der hedder Signare - og her er deres link:http://www.signare.co.uk/ De har så mange lækre ting, skulle jeg hilse at sige. Håber du finder frem til den.
Kh Karen

Citronmoster sagde ...

Lækre indkøb du har gjort :)

Lea sagde ...

Du kommer ikke til at kede dig på strikkefronten :-) Og da slet ikke med de lækre farver du har købt!!!

Lydert sagde ...

Hehe, sådan kan det gå. Det er da noget lækkert garn, du 'fik' i tasken, god fornøjelse med det

Kirsten Amstrup sagde ...

Nej, her i blog-land behøver du ikke forklare noget som helst om at købe garn. Lækre sager - det bliver spændende at se hvad du laver af det knaldrøde.
Jeg lavede en knaldrød trøje - også en førstegangs-rød - (Patent af Hanne Falkenberg) og jeg går faktisk meget i den om sommeren.

den gamle krage sagde ...

Jeg føler med dig, har det samme had/kærlighedsforhold til enhver, der handler med noget, der kan strikkes eller hækles....

Karen sagde ...

Citronmoster - uh ja - så meget garn og så få timer i døgnet ;o)
Lea - min største skræk er altså at løbe tør for garn, så jeg gør alt for at forhindre det ;o)
Lydert - Tak skal du ha' :-D
Kirsten - jeg glæder mig også til at begynde på den...lige nu leder jeg efter en passende opskrift :-D
Den gamle Krage - Uh, min lokale garnpusher er en rigtig sød dame - der er godt nok mange, der brokker sig over forretningen, men jeg har nu altid fået en fantastisk service der - samt gode råd og et venligt smil, så.....hun er dog et dyrt bekendskab
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...