tirsdag den 15. maj 2012

Færdig - cardigan m. hulmønster og snoninger

Endelig fik jeg min cardigan gjort færdig - her er den (uvasket og uden knapper):




Opskriften er fra Hendes verdens tillæg nr 15-2012.
Garnet er Silke-Tweed fra Garnstudio. 
Strikket på p. 3½. Garnforbrug  ca. 425 gr.
I opskriften står der, at det er et "stort, udfordrende mønster", men det er nu ikke sandt - efter et par pinde sidder mønstret i hænderne, så det kan sagtens fungere som tv-strik. 


Jeg er glad for, at jeg valgte at strikke en cardigan af garnet (og ikke noget, som jeg skulle have direkte på kroppen), for undervejs i strikkeriet har jeg trukket hundredevis af "stikkejawerter" ud af garnet.
Dette er "høsten" fra et ½ ærme. Det ligner (og føles) som finthakket hø. Stykkerne er op til et par cm lange, og de stikker noget så grusomt.


Nåh, men nu er min cardigan endelig færdig - altså på nær knapperne, men de skal lige købes først......og det kan nemt blive en farlig tur, for det betyder jo, at jeg skal ind til min lokale garnpusher.....uh ha' - min rygrad føles allerede aldeles slatten, skulle jeg hilse at sige.....og med et mantra, der lyder "Man kan ALDRIG få for meget garn", så er der jo en reel fare for, at jeg bliver direkte overfaldet af div. garnnøgler ;o) 

14 kommentarer:

Kludemutter sagde ...

Hvor er den fin ;)
Sikke en masse hø der er i blusen,
mon det isoler ;))

Yt

Irene sagde ...

Sikken et fint mønster. Det bli´r da vist en yndlingscardigan. Men garn med hø i - det lyder ikke godt:-)

Karen sagde ...

Kludemutter - Tak :-D Ja, du har da ret....det er vist et glimrende isoleringsmateriale....jeg skulle ikke have pillet det hø ud :-D
Irene - Tak skal du ha' :-D Den bliver helt sikkert en favorit - men det med det hø har jeg stadig ikke helt fattet - garnet (uden hø) er dog aldeles lækkert, men som Kludemutter skriver, så varmer det sikkert ;o)
Kh Karen

Kirsten Amstrup sagde ...

Smuk cardigan du har lavet. Held og lykke med knappe-købet - håber dit Dan-Kort slipper uden alt for store mén.

Strikkefuglen sagde ...

Flot trøje med et smukt mønster :-) De totter ser ikke ud til at være behagelige.

Uldbegavet sagde ...

Det er en meget smuk cardigan i et meget elegant mønster, der virkelig ser svært ud. Godt det ikke var det.

Citronmoster sagde ...

Smuk trøje. Håber du slipper helskindet fra dit knappekøb :))

Karen sagde ...

Kirsten - Tak :-D Mit Dankort har søgt om økonomisk asyl i Sverige, tror jeg ;o)
Strikkefuglen - Tak :-D Det er første gang, jeg har fået splinter i fingrene af at strikke ;o)
Uldbegavet - Tak skal du ha'. Jeg forventede også mere arbejde med det mønster, må jeg tilstå
Citronmoster Tak :-D. Jeg slap ud af butikken uden mén, men mit Dankort....det er straks en hel anden sag ;o)

Lydert sagde ...

Sikke flot din cardigan er blevet, håber du finder nogle lækre knapper til den

Karen sagde ...

Lydert - Tak :-D ja jeg fandt nogle knapper, men også en masse garn....(heldig har man jo også lov at være ;o) )
Kh Karen

strikkeentusiasten sagde ...

Hvor er det dog et skønt mønster en virkelig lækker cardigan du har fået lavet.

Kh Jane

Karen sagde ...

Jane - Tak skal du ha' :-D Det er en rigtig lækker model at strikke - også fordi mønstret faktisk er så nemt, selv om det ser svært ud
Kh Karen

mona sagde ...

Det er en rigtig sød trøje du dér har strikket dig:-)
Tak for nyttig forbrugeroplysning om Silke-tweed, jeg har en hel pakke af det i en dejlig blålilla farve.

Karen sagde ...

Mona - Tak skal du ha' :-D Lad dig nu ikke skræmme alt for meget af mine oplevelser med garnet - det er super lækkert at strikke af og holder et mønster helt fantastisk. Hø eller ej, så er det et godt garn :-D
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...