onsdag den 20. juni 2012

Færdig - m. sjal med huller


Så blev det færdigt - mit sjal med de store huller. De sidste pinde holdt hårdt, for der var 632 masker på pinden, så det tog lidt lang tid at kommer fra den ene ende til den anden.
Det er strikket efter en opskrift i Kreativ Strik nr 11/2010.
Det er strikket på p 3 i Kunstgarn fra Hjertegarn. Det er brugt 300 g, sådan som der står i opskriften. 
Men mit sjal er blevet dobbelt så stor som det, der er blevet vist i bladet, hvor det mere er 
et stort tørklæde. Så enten har man angivet en forkert garnmængde i opskriften, eller også skulle modellen strikkes hurtigt færdig pga bladets deadline. 
Under alle omstændigheder, så giver 300 g Kunstgarn altså et dejligt stort sjal :-D


Jeg strikkede samtlige 300 g op - altså på nær den lille stump, der ses her i bunden af min nu tomme strikkekurv - den skal nu nok blive fyldt op - og denne gang med rødt garn. Næste projekt er skam udvalgt - nu skal jeg så bare lige have startet det op :-D

7 kommentarer:

Ulla Reiche sagde ...

Dit sjal er blevet super flot. Jeg holder også bladet og faldt ikke for modellen, men nu skal den da lige op til overvejelse igen.

Fru Knudsen sagde ...

Flot og dejligt stort sjal. Skal netop i dag ud at købe kunstgarn fra hjertegarn, dog ikke til sjal

monaelisabeth sagde ...

Hold da op for et kæmpe arbejde
Og er flot sjal
Hilsen Mona

Citronmoster sagde ...

Smukt sjal og det er da skønt når det er så stort at man rigtig kan putte sig i det :)

Lea sagde ...

Dejligt med et stort sjal!!

Stort flot arbejde, Karen. Jeg har på fornemmelsen at du har en del mere tålmodighed end jeg har :-)

Uldbegavet sagde ...

632 er godt nok mange masker, men resultatet er blevet rigtig flot og helt unikt i kunstgarnet. Det bliver lækkert til vinter.

Karen sagde ...

Ulla - Tak :-D hvis jeg skal være helt ærlig, så havde jeg det lidt som dig - men så "kom jeg til" at købe garnet...så måtte jeg bare strikke det.
Fru Knudsen - Tak :-D Jeg er virkelig blevet forelsket i det garn - så heldige dig ;o)
Mona - JA! Og jeg gør det ikke igen, sådan lige med det sammen ;o) Og TAK
Citronmoster - Tak, jeg blev altså også glad, da jeg fandt ud af, at garnet strakte til et stor sjal... for jeg har altså noget med sjaler
Lea - Tak :-D Jeg lytter jo gerne til lydbøger - og hvis den er spændende nok, så lægger jeg slet ikke mærke til tiden - så ikke tålmodig - god til at abstrahere ;o)
Uldbegavet - Tak :-D jeg har faktisk allerede brugt det et par gange, for det er jo ikke lige netop en hedebølge, der er over os i denne tid ;o)
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...