onsdag den 6. juni 2012

Færdig - m. sjal med viftemønster

Det er altså ikke vejr til tynde sommerbluser ..... faktisk så fryser jeg og sidder lige nu iført tykke sokker og ulden trøje. Nåh, men vejret har altså inspireret mig til at finde de tykke pinde frem og strikke et lunt sjal til mig selv:


Opskriften er fra Kreativ Strik nr 13/2011.
Garnforbrug:  ca 100 gr pink og 100 gr sort + 100 gr effektgarn.
Sjalet strikkes på p. 7, og det er et ganske morsomt projekt, som bestemt kan anbefales.


I bladet er sjalet strikket i gråt med sort kontrastgarn - det er flot, men jeg synes mit sjal er sjovt og lidt "provokerende" ..... specielt, fordi jeg aldrig har ejet noget som helst pink i hele mit liv, så det har været lidt grænse- overskridende at strikke det. 
Det sorte mohair købte jeg for flere år siden til et bestemt projekt. Jeg havde strikket omkring 10 cm, da jeg pludselig fik mig selv overbevist om, at jeg slet ikke havde garn nok, hvorefter jeg trævlede det op. Jeg må have sat adskillige kommaer forkert i mit regnestykke af garnforbrug, for af det selv samme det sorte mohair har jeg nu strikket 2 cardigans + dette sjal (og der er faktisk stadig noget tilbage) - kan man søge om at få sine skolepenge tilbage i matematik, mon? 
Jeg har ikke helt overstået mit "nu skal der strikkes lune sjaler" humør, så der er faktisk allerede hoppet et andet på pindene (denne gang p 3), og der skal nok komme billeder, når jeg er kommet så langt, at man faktisk kan se, hvad det er. Og mens jeg strikker, vil jeg sende små bønner til vejrguderne om lunere vejr, så jeg ikke behøver at bruge mine uldne sjaler lige nu ;o)

6 kommentarer:

Citronmoster sagde ...

Meget smukt i de farver og hvis vi ikke snrt får lidt varme bliver det sikkert flittigt brugt :)

Annelise sagde ...

Smukt stykke håndarbejde og dejlige farver. Det kan sikkert også bruge udendørs på en kølig sommeraften som vi venter med længsel på.

Lea sagde ...

Flot sjal i lækre farver!!!

Ja, vejret inspirerer jo til at strikke lune sager og sjaler kan man da ikke få for mange af (vel?).

Karen sagde ...

Tak skal I ha'.....jeg er vild med pink, men jeg har aldrig tidligere været modig nok til at gå med det, men det har mit sjal (næsten) kureret....så måske kommer der snart mere pink i klædeskabet ;o)
Kh Karen

Uldbegavet sagde ...

Fantastisk smukt sjal. Sikke nogle dejlige farver og mønsteret er overdådigt. Det sjal gad jeg godt eje.

Karen sagde ...

Uldbegavet - Tak :-D Det er bare så nemt at strikke - hvis man altså kan holde ud at strikke med p 7 (lidt som at strikke med telefonpæle ;o) )
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...