lørdag den 9. juni 2012

Update på sjal med stOOre huller

Nu er mit sjal vokset - der er lige nu små 500 masker på pindene, så omgangene føles lidt lange, selvom jeg udelukkende strikker ret.
Jeg er ret vild med garnet - min garnpusher fortalte, at det er strømpegarn - det overraskede mig lidt, for det er meget uens spundet - nogle steder er det lige så tyndt som sytråd (næsten) og andre steder så tykt, at det ligner garn til p 5. Skal strømpegarn ikke være meget ensartet? (spørger en ikke-strømpe-strikker). 
Nåh, men det bliver helt sikkert ikke sidste gang, jeg strikker af kunstgarn - faktisk tror jeg, at jeg har en opskrift på en kjole/lang bluse liggende et sted.....hmmm.....endnu et projekt til to-do listen - den liste er vist ved at være så lang, at jeg har projekter til de næste 25 år - men så kommer jeg jo heller ikke til at kede mig :-D

6 kommentarer:

monaelisabeth sagde ...

jeg vidste heller ikke, at kunstgarn var strømpegarn.
det har en fantastisk flot effekt.
hilsen Mona

Karen sagde ...

Ja, jeg er i hvert tilfælde blevet 100% fan af garnet nu, og det bliver ikke ikke mit sidste projekt i det garn :-D
Kh Karen

Pia sagde ...

Jo jeg vidste nu godt at det kunne bruges til strømper, men også at det var ujævnt spundet. Er bestemt ikke fan af disse slags ujænt spundet garntyper. Dit sjal bliver nu ellers mega flot.

Uldbegavet sagde ...

Jeg troede egentlig at kunstgarn var for skrøbeligt til strømper, men det er nok fordi man er vant til, som du siger, at strømpegarn er helt jævnt og ensartet. Det kunne være sjovt at strikke nogle strømper i det garn.
Jeg tror du kan bruge nogle af de gratis kjoleopskrifter fra Filcolana til det garn.

Lea sagde ...

Hold fast, du er hurtig, Karen!!

Glæder mig til at se det færdige sjal!

Karen sagde ...

Pia - Tak :-D Nej, jeg plejer nu heller ikke at kunne lide denne type garn, men jeg er blevet fan af kunstgarnet primært pga de flotte farver og farveskrift
Uldbegavet - jeg har en idé om, at der meget hurtigt vil gå hul på de stømper, men de ville blive sindsygt flotte/sjove....uh jeg tjekkede lige Filcolana og JAAAAAA, der er så mange lækre ting.
Lea - der er ikke noget som en regulær "dovne-weekend", der kan få et strikketøj til at vokse ;o)
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...