mandag den 2. juli 2012

Nyt på pindene - endelig lidt sommervarme

Så er varmen endelig kommet (altså sådan næsten da) - og det er blevet behørigt fejret ved, at jeg har fundet mit bomuldsgarn frem.


Jeg har valgt denne model som mit første bomulds-projekt i år.

Den tiltaler mig, fordi den er designet med 3 forskellige hulmønstre+glat+ribstrik. Det er tilpas afvekslende til, at man ikke kan nå at blive træt af at strikke den.
Den strikkes på p 3½ og garnet?
Ja bomuld købt i Rema 1000 for 5 kr nøglet - så kan det vist ikke gøres billigere, tror jeg


Farven er mørklilla, men jeg kan af en eller anden grund ikke fange den lilla farve med et kamera. Jeg tror, den bliver rigtig flot, når den er færdig - og så nyder jeg altså, at strikke i bomuld igen :-D
Og min røde vest??? Jow, den blev skam færdig i torsdags (monteret og hele molevitten)


 Hmmm, ja det vil sige, jeg havde ingen knapper - eller rettere sagt, jeg har masser af knapper, men ingen, der lige egnede sig til en rød vest (jeg fandt 6 orange, et par grønne og en enkelt gul, men.....). Planen var så, at jeg ville købe knapper i fredags, men efter 6 timer med non-stop torden var vejret så lummer-varmt og fugtigt, at jeg følte mig som en kogt guldfisk=ingen shoppetur - bare lige hjem og drikke en masse koldt. Idag fik jeg så købt de knapper (og en masse andet, hm-hm).  De er så fine, de små blomster-knapper, og så passer de perfekt i farven. Jeg tænkte, at blomster ville løse lidt op for det militær-agtige look og være en sjov kontrast. Når jeg har fået knapperne syet i, skal jeg nok fremvise resultatet - vi får se, hvornår monterings-feen kommer forbi matriklen her igen......hun er altså lidt flyvsk, den fe ;o) 

10 kommentarer:

Uldbegavet sagde ...

2 dejlige ting du har i gang. Jeg glæder mig til at se vesten med de søde knapper. Jeg tror også den lilla sommmerbluse bliver supersød, og så gør det jo ikke noget, at den kan holde interessen fanget.

Hilde sagde ...

Jeg tror bomullstoppen blir riktig lekker, flott farge du har valgt. Deilig med mønstre som holder interessen fanget.

Nete sagde ...

Ej, hvor er det en sød bluse. Må man spørge hvor du har opskriften fra??

KH Nete

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Skøn bluse du skal igang med og de knapper er da bare supergode til vesten.;-))

monaelisabeth sagde ...

det er en rigtig sød model.
hilsen Mona

Pia sagde ...

Den sommertop er vældig sød. Sjovt det er så svært at fange "den rigtige" lilla. Det volder også mig problemer hver gang.

Citronmoster sagde ...

Sød sommerbluse og det mønster du har strikket ser fint ud. Glædermig til at se din vest når feen har fået syet knapperne i :)

Joan B. sagde ...

Sikke søde knapper du har fundet til din vest. Gad vide om noget lignende findes i sart grøn. Jeg har nemlig også gang i bomuldsgarnet og er ved at være færdig med en kortærmet trøje. Dejligt er det at strikke i bomuld her i sommervarmen :)

Lea sagde ...

Superflot bomuldsstrik du har sat igang!!! Ja, man må sige, det er en dejligt afvekslende model, der ikke når at blive kedelig før den er færdig!

Glæder mig til at se vesten :-)

Karen sagde ...

Uldbegavet - Tak :-D Den lilla er sjov at strikke og jeg glæder mig til at få den færdig så den kan komme i brug
Hilde - Tak :-D Ja, den når ikke at blive kedelig
Nete - Tak skal du ha' :-D Opskriften er fra Strikkemagasin nr 05/maj 2011
Helvig - tak :-D Ja, jeg er faktisk ret vild med de knapper - jeg skal nok smide et billede på bloggen, når de er syet i
Mona - Tak :-D
Pia - Tak :-D Det med den lilla er ret irriterende, for lilla er en af mine favorit farver, og så kan jeg bare ikke få farven til at hænge fast på et billede
Citronmoster - Tak :-D Jeg har ferie fra på fredag, så mon ikke monteringsfeen kommer og besøger mig i weekenden?
Joan - Min garnpusher sagde, at den knaptype var udgået nu, men mon ikke man kan stadig kan finde dem i andre farver også? Og ja bomuld er så dejligt - til rigtig sommerstrik :-D
Lea - nej det er faktisk en ægte startitis model - hvor der hele tiden sker noget nyt - rart til en afveksling for en "monogam-strikker" som mig ;o)
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...