onsdag den 31. oktober 2012

Nyt på pindene - masser af mønster og farver

Jeg elsker at strikke mønsterstrik. Så da jeg så denne her model i Strikkemagasin nr 10/2011 (som jeg lånte på biblioteket her i sommerens løb), ja så vidste jeg, at den MÅTTE jeg bare strikke. 
Den er strikket på p 3 i strømpegarn og kunstgarn fra Hjertegarn.

Min udgave ser indtil videre sådan ud:
Jeg har strikket bullen op til ærmegabene og er færdig med den ene ærme og næsten færdigt med det andet. 
Det er rigtig sjovt at strikke, også fordi garnet hele skrifter farve, og det bedste af det hele er, at mønsteret, som ser meget indviklet ud på billedet faktisk er utroligt nemt at huske. Det sidder ret hurtigt i fingrene, så man kan efter få omgange godt se tv samtidig med at man strikker. 
Jeg glæder mig rigtig meget til at få den færdig, for den bliver helt sikkert dejlig varm - og så bliver jeg altså helt glad af at kigge på de dejlige, friske farver. Så selv om den endnu ikke er helt færdig, så behøver jeg ikke en krystalkugle til at forudsige, at denne sweater bliver et hit hos mig her til vinter :-D

16 kommentarer:

Susannes syslerier sagde ...

Den ser godt nok lækker ud - jeg elsker også mønsterstrik, så jeg følger lige med i forløbet, så jeg kan vurdere om ikke den (også) skal på listen over lækkerier, jeg gerne vil strikke.

Lea sagde ...

Hvor er den flot, Karen - jeg har også opskriften og har overvejet om jeg skal lave den!

Er lige blevet færdig med en bluse i mønsterstrik og også det mønster var nemt at huske - dejligt når tingene ikke er så komplicerede som de ser ud til at være!

Karen sagde ...

Susanne - uh, sådan en liste har jeg også og den er laaaaaaang. Jeg skal nok lægge billeder ind senere også
Lea - ja, jeg synes også den er vildt lækker - og nu har jeg de sidste par år udelukkende strikket snoninger og den slags, så nu er det helt rart at få lidt (farve)bal i gaden igen.
Kh Karen

marion sagde ...

den ser bare spændende ud :-) og fede farver :-)

Karen sagde ...

Marion - tak skal du ha'. Og det bedste er, at den også bliver dejlig varm, så jeg kan ikke vente med at få den færdig
Kh Karen

Louise sagde ...

Den er simpelthen bare så smuk og lækker! Jeg kan godt forstå, du faldt pladask for den.

Uldbegavet sagde ...

Hold da helt op hvor er den flot. Det er et superflot mønster og nogle skønne farver. Sikke et tålmodigheds arbejde, men hvis du elsker mønsterstrik, så er det jo perfekt.

Birthe sagde ...

uh ha , den er såflot dren trøje, den har jeg også luret p . Købte faktisk bladet bare på grund af den ;-)
Glæder mig til at følge din ..

Annelise sagde ...

Den er bare utrolig smuk med det farveforløb så den kommer også på min to do liste som efterhånden er ret lang.

strikkestine sagde ...

Hvor er den bare helt vildt flot!! Sikke et arbejde - og ja! Den er et sikkert hit og dejlig varm!!
Solhilsner
Stine

Ingrids strik og patchwork sagde ...

Hej
Den er superflot...smart at mønstergarnet skifter farve.
Jeg er ved at strikke et par sokker fra Drops, hvor mønsteret kommer på samme måde.

Mange hilsener
Ingrid

Marianne sagde ...

Hvor er det et flot stykke arbejde du laver - lækre farver .
Du blir så flot og varm.

Marianne

Karen sagde ...

Louise - Tak - nogle gange trænger man bare til en masse spræl - og det er der i denne trøje :-D
Uldbegavet - Tak :-D Faktisk tager det ikke længere tid at strikke mønster-strik end f.eks snoninger - man skal bare lige huske at holde lidt styr på garnet undervejs....ellers snor det fuldstændigt sammen (jeps, det har jeg prøvet ;o) )
Birthe - ja den er meget iøjnefaldende - hvis du strikker den, så vær obs på, at der er et par fejl i diagrammet....
Annelise - Tak :-D Uh ja, men lange lister er gode, så er der lidt at vælge imellem - alt efter humør/årstid osv ;o)
Strikkestine - Tak :-D Det gode er, at det jo er en opskrift, hvor der hele tiden sker noget nyt - både med mønster og farver, så man bliver ikke sådan træt at at strikke den :-D
Ingrid - jeg kan rigtig godt lide den måde at strikke mønster på, så jeg overvejer faktisk allerede at lave noget lidt magen til på et af mine næste strikke projekter :-D
Marianne - tak skal du ha'. Ja farverne i kunstgarn er helt fantastiske :-D
Kh Karen

Marianne sagde ...

Hej Karen
Hold op hvor ser den flot ud ...
Følger lige med og glæder mig til a se den færdig :)
Knus

Ingrids strik og patchwork sagde ...

Karen : jeg kan rigtig godt lide den måde at strikke mønster på, så jeg overvejer faktisk allerede at lave noget lidt magen til på et af mine næste strikke projekter :-D

Faktisk strikkede jeg tørklædet fra føromtalte strikkehæfte. Sort bund og farveskiftegarn.men i blå /grønne /lilla farver.Det er en god måde at skifte farver på ...og nem :o)

Forresten hvilket garn strikkede du Eline i ?
Hilsen Ingrid

Karen Jensen sagde ...

Marianne - Tak skal du ha'. Jeg er lige ved at nå op til halsudskæringen foran, så der mangler ikke så meget :-D
Ingrid - Man kan altså blive helt afhængig af den slags mønster-strik :-D Også fordi det bliver så flot. Jeg strikkede den faktisk i strømpegarn fra Brugsen - tænkte i øvrigt på om du ikke lige kunne sende mig en mail: jensen.karen2@gmail.com (har nogle småfif vedr. opskriften :-D
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...