søndag den 28. oktober 2012

RIP far

Ja, det er længe siden, at jeg har været på bloggen - jeg har læst med, men har ikke fået taget mig sammen til at skrive. 
Teenageren og jeg havde mildest talt en rigtig ØV sommer, hvor vi mistede vores højtelskede far/morfar. Jeg tilbragte det meste af min sommerferie ved min fars dødsleje. Plejede, passede og vågede. Det var hårdt - super hårdt!!!! Han døde den sidste dag i min ferie, og teenageren og jeg tog hjem - jeg med en skulder, der var helt ødelagt af at vende min far hver 2. time (døgnet rundt), så han ikke oven i alt det andet også skulle få liggesår. Og i så meget søvnunderskud, at jeg næsten ikke kunne hænge sammen.
Jeg måtte tage nogle ekstra ferie-dage for lige sådan rent fysisk at komme ovenpå igen og få så meget overskud, at jeg kunne koncentrere mig om at sørge. 

Der er blevet strikket - for jeg fandt ud af, at hvis jeg stablede en masse puder op, så de kunne understøtte min smertende skulder/arm, så kunne jeg stadig strikke. Og jeg tænker altså bedst, hvis jeg sidder med et strikketøj!

Denne turkise bomulds-top strikkede jeg i de lange timer, mens jeg vågede ved min fars side - opskriften er fra Kreativ Strik (mener jeg).
Den strikkes top-down, så monteringen er minimal (og det kan jeg godt li' ;o) ) Jeg hæftede ender og lagde toppen ind i skabet - jeg kunne simpelthen ikke få mig selv til at tage den på, da den mindede mig for meget om min fars sidste dage. 
Men næste sommer kommer den helt sikkert i brug - farven er jo skøn, og det samme er modellen

7 kommentarer:

Uldbegavet sagde ...

Hvor er det trist at du har mistet din far. Det er så hårdt at miste en forælder. Hvor var det godt for din far, at du var hos ham i den sidste tid. Det er en utroligt svær opgave og der er ikke noget at sige til, at du trængte til nogle dage at komme dig i bagefter.
Blusen er supersød. Dejlig farve.

Karen sagde ...

Uldbegavet - Tak for de søde ord. Ja, jeg er glad for, at vi var der, men hårdt var det!
Kh Karen

Citronmoster sagde ...

Det gør mig ondt på dine vegne...

Lydert sagde ...

Masser af varme tanker herfra. Hvor er det godt, du var hos din far til det sidste.
Pas på dig selv

marion sagde ...

trist at du har mistet din far, men hvor må det et eller andet sted være dejligt at have muligheden for at være der den sidste tid, selvom det må være utrolig hårdt.

Annelise sagde ...

Det gør mig ondt at høre at du har mistet din far, men godt at kunne være der for ham. Jeg ved hvordan du har det, for jeg har selv prøvet det for en del år siden.

Karen sagde ...

Kære alle, tak for jeres medfølelse. Ja det var hårdt, men dejligt bagefetr at vide, at jeg fik taget en god afsked med min far, og samtidig er jeg glad for at han endelig fik fred - men puh, hvor det dog tærer på kræfterne.
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...