mandag den 29. oktober 2012

UFO'erne er udryddet!!!! (sådan næsten da)

Jeg har været på UFO-jagt.....for selvom jeg sædvanligvis praler vidt og bredt med, at jeg er strikke-monogam, så har der alligevel sneget sig en enkelt lille UFO eller 2 ind i mit hjem i tidens løb.
Men.....jeps, som overskriften siger, så er de nu udryddet (UFO'er er en truet dyreart her hjemme hos mig!!!!!)
Jeg havde hele 2 af slagsen - nemlig Ellen Holms fantastisk cardigan, som jeg fik strikket for lang og derfor måtte trævle op og så.....ja et projekt, der har ligget i ca. 6 år og ventet på at blive strikket færdig.

Jeg har på den nærmeste boet i denne lækre cardigan, siden den hoppede af pindene, så jeg er bare så glad for, at jeg ikke opgav den helt, men tog mig sammen til at trævle hulmønster-delen op og strikke den igen (bare 10 cm kortere denne gang).

Min 2. UFO er (næsten) færdig, for der mangler monteringen.
Behøver jeg at sige, at vrangen er et monterings-mareridt med ca. 7 mill. ender???? Men det er nu ikke det, der gør, at jeg ikke lige er gået i gang med den del af processen. Nej, dette her er faktisk også en cardigan, og det betyder, at jeg i nær fremtid skal til at klippe i den. Puh, bare tanken giver mig sved på panden, må jeg indrømme, men det skal nok blive gjort. Nu er den i det mindste strikket færdig. Og jeg har besluttet mig for at prøve at hækle kanterne i stedet for at sy på maskine. 
Nåh, men mens jeg strikke på denne her mangefarvede cardigan (der er brugt 7 forskellige farver), så huskede jeg pludselig, hvor sjovt jeg egentlig synes, det er at strikke den slags, så den inspirerede mig til det projekt, jeg har på pindene lige nu - masser af farver og masser af mønster, men det kommer der billeder af en anden dag - lad mig bare sige, at det er den mest farvestrålende vintertrøje, jeg nogensinde har strikket, og sikkert også en af de varmeste :-D

13 kommentarer:

annettes kreativiteter sagde ...

Det var rigtigt godt du fik den færdig, for den er da alt for flot til at ligge som en UFO. Kh Annette

Citronmoster sagde ...

Den ser også god ud din færdig trøje. Dit "monterings-helvede" glæder jeg mig rigtig meget til at se - den ser fantastisk ud :)

Uldbegavet sagde ...

Kan du ikke undgå at hæfte alle de ender, hvis du syer en zig-zag stikning hen over dem? - Det kræver selvfølgelig at enderne ligger der, hvor der skal klippes op.
Din cardigan med snoningerne er bare helt vildt flot.

Karen sagde ...

Annette - den er bare så skøn og Ellen Holm er altså en fantastisk dygtig designer - hendes opskrifter er nemme at forstå, så det er helt min egen skyld at den blev forkert fra starten af....jeg skulle have brugt mit cm-mål og min sunde fornuft :-D
Citronmoster - Tak :-D Ja min mønster trøje bliver ret flot, tror jeg. Så jeg har nok egentlig besluttet mig for, at der bliver hæklet/klippet her i weekenden. Om ikke andet så for endelig at få den færdig
Uldbegavet - Jeg har overvejet den løsning - men er lidt bange for, at det kommer til at rynke. Det er også derfor jeg har tænkt mig at afprøve hæklemetoden, så undgår man helt at skulle bruge symaskinen. Og tak - den er jeg også bare superglad for - og den mørkegrå farve passer til alt (næsten).
Kh Karen

Lydert sagde ...

Jeg er også vild med Ellen Holms design, og din cardigan er da blevet rigtig lækker.
Sikke et arbejde med den mangefarvede trøje, men den ser da ud til at blive super flot

Ingrids strik og patchwork sagde ...

Hej
Måske er det første gang jeg hører om /ser noget strikket af Elllen Holm,(eller også kan jeg ikke huske ) :o) men jeg er overbevist om nu at jeg vil kigge lidt mere efter hendes designs. Den cardigan er bare lækker og alt for god til at ligge ret længe som UFO. Tillykke med den blev færdig.
Den mønstrede ser også fin ud.
- Jeg har MANGE UFOER....men pludselig har jeg også meget færdigt. :o)
Lige nu SKAL jeg sy en kedelig men nødvendig lang lynlås i en vinterjakke. MEN bagefter er det jo godt.
Din blog er dejlig at besøge
Mange hilsener
Ingrid

Karen sagde ...

Lydert - jeg kan ikke rose Ellen Holm nok - og den mangefarvede var virkelig en udfordring i starten, men da jeg endelig fik taget mig sammen, så var den bare så morsom at strikke, at det gik som en leg.
Ingrid - Tak for roserne :-D Opskriften til denne cardigan fandt jeg i et tillæg til Hendes Verden - lige i skrivende stund kan jeg ikke huske hvilket et, men det kan jeg finde ud af, hvis du er interesseret. Jeg er ikke glad for ufo'er - de giver mig dårlig samvittighed og stress, men man kan jo lige pludselig få strikket en masse færdig, som du siger :-D Jeg er bare slet ikke god til det med lynlåse, men de er jo desværre nødvendige i en vinterjakke - men det er dejligt at få det overstået, så man kan komme i gang med alt det sjove.
Kh Karen

Lis sagde ...

Hvor er de altså flotte. Jeg har også et ønske om at strike cardiganen en dag...
Din nederste bluse har jo ikke noget navn, men jeg er vild med den. Wauv et farve orgie... Lige mig.

Kh. Lis

P.s. Det gør mig ondt, at det er derfor du har været stille. Men jeg er glad for at du er til bage igen.

Ingrids strik og patchwork sagde ...

Hej Karen
Hvis du finder tillægget en dag er jeg meget interesseret - men det er nok et jeg ikke har :o) Har lige kigget i dem jeg havde i nærheden...og jeg får overhovedet ikke spor dårlig samvittighed over Ufoer...jeg nyder at have flere ting i gang og de bliver færdige når jeg har lyst og tid ...jeg fik lynlåsen pillet af og sat på med nåle den nye i den ene side....resten må vente en dags tid. :o)
Knus Ingrid

Karen sagde ...

Lis - tak for dine søde ord. Den nederste bluse er fra dengang, da strik ikke havde navne, men efter en gang rode, rode, rode i gemmerne har jeg fundet den frem. Opskriften er fra Alt om Håndarbejde no 4 1999....og konstaterede jeg fra Drops.
Ingrid - jeg skrev mit svar, mens jeg var på arbejde, og der kunne jeg se tillægget for mit indre øje, men ikke huske nummer o.lign. Det er tillæg nr 33 2011. Der er en retstrikket cardigan på forsiden - strikket i brede blå/grønne striber.
Håber det kan hjælpe dig. Lyder som den lynlås snart sidder hvor den skal ;o)
Kh Karen

Ingrids strik og patchwork sagde ...

Tak skal du have Karen - det tillæg er jeg næsten sikker på jeg har et eller andet sted.Forsiden lyder bekendt :o)
Men det er ikke altid sikkert jeg får set det hele indeni.....
Lynlåsen....ja det håber jeg.
Jakken er til vinterhundelufteturene
Knus Ingrid

Anonym sagde ...

Hej.

Strikkehæftning er en særlig god ting til et arbejde med mange tråde.

Mvh. Karina.

Karen sagde ...

Ingrid - uh, det kender jeg alt for godt - jeg håber, du finder den.
Karina - ja, det har du da ganske ret i. Det tænkte jeg slet ikke på, da jeg i sin tid startede på den - men god idé, som jeg vil tage med mig til næste gang jeg går i gang med et mangefarvet projekt
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...