torsdag den 8. november 2012

En luftig cardigan

Opskriften til denne skønne cardigan fandt jeg i Hendes Verden nr 31/2012. Den er designet af én af mine yndlings strik designere Lene Holme Samsøe.
Den er strikket i sort bomuld på p 3½. 
Og faktisk var den lige ved at få mig til at opgive ævret - ikke pga  opskriften, men pga den farve, jeg havde valgt.
Mine "gamle" øjne har det altså svært med sort - og jeg kunne faktisk næsten ikke se forskel på "2 ret sammen" og "2 drejet ret sammen", hvilket er et STOOOORT problem, når man strikker denne cardigan (den består nemlig ikke af andet end de 2 ting) - det betød, at jeg kunne strikke et stort stykke om aftenen og næste dag (i sollyset) kunne jeg se, at jeg havde strikket det hele forkert, så det skulle trævles op. MEN jeg er en gennemført stædig rad, så jeg blev færdig med min cardigan, og har nu fået den monteret - den mangler stadig knapper, men dem jeg havde købt var for store til knaphullerne, så jeg må på knap-shopping igen i nær fremtid.
Jeg er vild med trøjens luftige udtryk og kunne sagtens finde på at strikke en til - bare ikke i sort eller en anden mørk farve!!!!!!

10 kommentarer:

Bryndis sagde ...

rigtig flot cardigan :) ,

men tror bestemt det med få vanskiligheder når du strikker sort har ikke noget at gøre med alder at gøre...

eller måske er mine øjne blevet gamle for tidligt, nægter at tro at det er øjnene som svigter nu lige blevet 25 (eller måske bliver jeg 34 om et par måneder) :)

Citronmoster sagde ...

Hvor er det bare et flot mønster :)

Susan sagde ...

Rigtig flot cardigan. Og jeg kender problemet med at "se i sort". Mine øjne er vist også blevet gamle, jeg har i hvert fald investeret i et par "strikkelamper" her indenfor det seneste år. De hjælper (lidt).

Annelise sagde ...

Den er bare flot med det fine mønster. Jeg har samme problem med sort men vælger et par billige briller når jeg strikker den slags.

Ingrids strik og patchwork sagde ...

Hej
Den er blevet dejlig...en du sikkert vil bruge meget. Flot i sort.
Jeg måtte "bide i det sure æble" og bestille tillægget fra HV med Eline cardigan i. ...Jeg har ledt og ledt og nu skal den såmænd nok dukke op et eller andet sted fra :o)
Mange hilsener
Ingrid

Ulla Reiche sagde ...

Kender det alt for godt med øjene, der ikke kan se sort garn eller læse opskrifter på en overskyet dag og slet ikke om aften.

Flot at den alligevel blev færdig, for sort passer jo til rigtig meget og er et must i garderoben.

Kh

Ulla

Gitte sagde ...

Super smuk cardigan,og selvom sort er en træls farve i halvmørke,er den nu altså flot når man er færdig,måske skulle man kun strikke med sort om sommeren :))

Karen Jensen sagde ...

Bryndis - Tak :-D Nej det har bestemt ikke noget med alder at gøre - det handler om mangel på lys og ikke andet!!!!
Citronmoster - Tak - og så er det et nemt mønster at strikke selv om det ser indviklet ud :-D
Susan - Tak :-D Jeg har også sådan en lampe, men nogle gange sidder jeg i en anden stue og strikker - det er der, den går galt
Annelise - Tak :-D Ja, man skal nok finde på en brugbar løsning, for der skal jo strikkes ;o)
Ingrid - Ja, man kan da ikke undvære sorte cardigans :-D Øv altså, men bare du får opskriften, så kan strikke den skønne trøje
Ulla - et stort problem med det sorte, men jeg stor virkelig og manglede sort en bomulds cardigan - jeg har et par andre strikket i uld, men af og til skal man jo bruge noget, der ikke er for varmt
Gitte - Tak :-D Ja - har overvejet det, men om sommeren har jeg jo helt vildt lyst til skrappe farver, så der kommer jeg i et dilemma :-D
Kh Karen

Lea sagde ...

Gamle øjne eller ej - masker i sort er ikke nemme at se, men resultatet er flot og du har fået en superanvendelig trøje!

Karen Jensen sagde ...

Lea - Ihh hvor har du ret!!! Problemet er bare, at sort er så dejligt anvendeligt, men måske skal jeg nøjes med at strikke sort om sommeren. Og tak for rosen - det er et skønt design!!!
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...