lørdag den 24. november 2012

FÆRDIG m. sweater med mønster og farver

Så blev den endelig færdig! Jeg havde rigtig svært ved at tage mig sammen til at strikke den rullekrave, men det lykkedes og monterings-feen blev hidkaldt, så enderne kunne blive hæftet osv.
Denne sweater bliver helt sikkert min absolutte vinter-favorit. Den sidder perfekt, den er varm, og så er designet bare så flot! Jeg havde den med på arbejde for at vise den til min strikkende kollega og min chef spurgte, hvor jeg havde købt den henne - hun troede ikke på, at den var hjemmestrikket :-D Nåh, men mens jeg kæmpede med at få strikket den rullekrave, så kom jeg sørme til at starte på en anden vinter sweater - også med mønsterstrik, men det kommer der billedes af på et senere tidspunkt. 

12 kommentarer:

Uldbegavet sagde ...

Den er blevet fantastisk flot, sikke et stort arbejde med mønster hele vejen op og så sidder den ovenikøbet perfekt på dig. Det kan da ikke blive bedre. Jeg glæder mig til at se, hvad du nu finder på. Rigtig god weekend.

Strikkeglæde sagde ...

Kort sagt: den er bare flot!

Fru Knudsen sagde ...

Flot simpelthen! Er spændt på at se dit næste projekt

Malene fra Brombleberries sagde ...

Wauw, den er flot! Godt gået.

Ulla Reiche sagde ...

Man bliver bare så bidt af det der mønsterstrikning. Særlig når man opdager at det sera svære ud end det er. Her skal jeg så lige tilføje at mine evner rækker til 2 farver og jeg synger at vrang pinde er vanvittig svære. Den kode har jeg ikke knækket endnu.

Men vanvittig flot trøje. Jeg kan godt forstå at kollegaen har svært ved at tro på at man selv kan skabe sådan et stykke tøj med garn, pinde og hænder.

Kh

Ulla

Dianna sagde ...

Hvor er det en fin trøje! God weekend:)

Pia sagde ...

Virkelig flot stykke arbejde.

Karen sagde ...

Wow siger jeg bare! Jeg troede først at det var den russiske Fiskertrøjer fra Uwe Snidares bog om Fiskertrøjer ( udsolgt fra Forlaget, men jeg har ledt efter den i årevis) men kan se at der er nogle ændringer, rullekraven især. Utroligt arbejde!

Karen sagde ...

Wow siger jeg bare! Jeg troede først at det var den russiske Fiskertrøjer fra Uwe Snidares bog om Fiskertrøjer ( udsolgt fra Forlaget, men jeg har ledt efter den i årevis) men kan se at der er nogle ændringer, rullekraven især. Utroligt arbejde!

Karen Jensen sagde ...

Uldbegavet - Tusind tak :-D Det er et stort arbejde ja, men det bliver aldrig kedeligt, fordi der hele tiden sker noget nyt. Rullekraven var faktisk det værste - 30 cm rib er simpelthen KEDELIGT!!!!!!
Strikkeglæde - tak skal du ha' :-D
Fru Knudsen - Tak :-D
Malene - Tak :-D Den ser altså sværere ud, end den er :-D
Ulla - Man blive afhængig af det ;o) Denne her er jo også kun strikket med 2 farver - bundfarve: sort og mønstret er strikket i kunstgarn, der selv "skifter farve" - det betyder at man altid kun har 2 tråde, der kan filtre sammen. Vrangen kan være besværlig, men jeg vil faktisk hellere strikke den sådan end klippe op bagefter (mit nervesystem kan ikke klare at klippe i strik) ;o)
Dianna - Tak :-D Og håber også du får en dejlig weekend :-D
Karen - Tak :-D Jeg kender ikke bogen, men nu har du gjort mig helt nysgerrig - kan de ikke skaffe den på biblioteket?
Kh Karen

Ingrids strik og patchwork sagde ...

Hej
Ja jeg syntes også lige den mindede lidt om mønsteret i den russiske på forsiden af den omtalte bog....flot er den du har lavet. Du komme rikke til at fryse i vinter

Mange hilsener
Ingrid

Joan B. sagde ...

Ih, hvor er den bare flot og en super god ide med farveskiftegarnet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...