søndag den 25. november 2012

Nyt på pindene - klassiske sildeben m. et twist

Ja, der er naturligvis allerede hoppet et nyt strikkeprojekt på pindene. Jeg fandt denne opskrift i et tillæg fra Hendes Verden (Nordisk strik):
Og den kunne jeg bare ikke stå for - især ikke lige nu, hvor jeg er inde i en flerfarve/mønsterstrik fase, hvor jeg slet ikke kan få nok af mønster. Meeeen jeg tænkte nu, at jeg havde mere lyst til sådan lidt knald på farverne. Den er superflot og aldeles klassisk i grå, men hvad nu hvis...?


Ja, hvad nu hvis den mørkegrå blev erstattet af sort og den lysegrå med noget multi-colour uldgarn? Så bliver udtrykket et helt andet -stadig lidt klassisk, men meget mere frækt. 
Mine "sildeben" strikkes på p. 3½, som er min absolutte yndlings størrelse, og mønstret er bare lige ud af landevejen - og slet ikke svært overhovedet. Efter min anden mønstertrøje er denne her ren tv-strik - så jeg har planer om en ren hygge-eftermiddag med tændte stearinlys, nogle gamle Barnaby (Midsomer Murder) afsnit på dvd'en, ny-lavet kaffe og så "sildeben" i lange baner :-D Så kan det ruske og regne lige så tosset, det vil - HER ER DER DØMT STRIKKE-HYGGE!!!!!

7 kommentarer:

monaelisabeth sagde ...

Det pepper unængtelig den meget stramme model op med lidt flerfarvet mønsterstrik. Den bliver rigtig flot, tror jeg. Spændende.
hilsen Mona

Uldbegavet sagde ...

Det giver et helt andet indtryk. Jeg er vild med den klassiske model, men er også spændt på at se din farverige udgave.
Det lyder som en rigtig hyggelig eftermiddag du har planlagt. Jeg er imponeret over at du kan se tv og strikke mønsterstrik samtidig, det går som regel galt for mig.

Lea sagde ...

God ide med multi color garn i mønsteret, Karen. Den ser lovende ud og jeg glæder mig meget til at følge den!!!

Strikkehygge med frisk kaffe og en god krimiserie er en ganske fornuftig plan for dagen!!!

Karen Jensen sagde ...

Mona - ja, den bliver noget mere "tøsepjanket" må man sige ;o)
Uldbegavet - jeg er faktisk også ret vild med den klassiske udgave, men jeg har (tælle, tælle, tælle) 3 grå projekter på min to-do liste, så jeg tænkte, at jeg måtte se at få levet min "der skal farver på det hele" periode ud inden det hele bliver gråt i gråt ;o)
Lea - Tak :-D Ja, den skrider frem, og skal snart i gang med ærmerne nu....der skal dog laves lidt om i forhold til opskriften, tror jeg.
Kh Karen

Ingrids strik og patchwork sagde ...

Ja så kan du bare sne inde - det lyder som du har garderet dig med alt,hvis nu sneen kommer :o)
Det bliver en spændende sweater at følge.
Mange hilsener
Ingrid

Karen Jensen sagde ...

Ingrid - ja, jeg vil slet ikke have problemer med at sne inde....og jeg har garn og drømmeprojekter nok til, at jeg kan underholde mig selv i flere måneder, hvis det skulle være ;o)
Kh Karen

Anonym sagde ...

Wauw, en vidunderlig trøje! Jeg har forsøgt at støvsuge internettet for en opskrift til en trøje i denne stil - men det er kun dine fine billeder der dukker op på min skærm. Har du et hint til hvor man kan finde opskriften, når man ikke er så heldig at ligge inde med original hæftet fra hendes verden?
VH Henriette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...