søndag den 23. december 2012

Færdig m. sildeben og lidt nyt på pindene :-D

Så er mine sildeben endelig færdig - monteret, vasket og det hele. De sidste omgange var godt nok lidt kedelige, men de blev overstået, så nu har jeg endnu en lun vintersweater, som nok skal komme i brug mere end en gang, inden foråret kommer.
Selvfølgelig er der allerede hoppet noget nyt på pindene - en tyk sweater m. snoninger. Opskriften er fra Drops, men da den er lavet til p 4½ og mit garn passer til p 5½-6, ja så har jeg måtte bruge lidt tid på at regne, måle og lave strikkeprøver. 
Farven er altså en anelse mere lilla
For en sikkerheds skyld startede jeg med at strikke et ærme - det er nemmere at trævle op, hvis nu det skulle vise sig, at jeg alligevel havde regnet forkert. 
Her i vores lille familie er alt klart til jul! Alt er købt, alle gaver er pakket ind osv, så jeg har absolut intet at foretage mig resten af dagen.....ja altså bortset fra at strikke, så måske kan jeg da nå at få den og mit næste projekt som også er på tykke pinde) færdig inden nytår :-D

5 kommentarer:

Uldbegavet sagde ...

Hvor er den blevet flot og hvor har du strikket den hurtigt. Det er da et stort projekt med mønster hele vejen op.
Dejligt at være færdig og klar til jul og også rart at få lidt tid for sig selv med strikkepindene, inden hele juleræset starter. Glædelig jul til dig og dine.

Ingrids strik og patchwork sagde ...

Hej Karen
Du er sandelig flittig. Dit sidste færdige projekt med sildebenene er også blevet til en dejlig ting her i vinterkulden.
Og flot er den også.

Mange hilsener
Ingrid E.

Marianne sagde ...

super smuk strik ....
glædelig jul :)

Annelise sagde ...

Den er blevet rigtig flot. Stort arbejde.

Karen Jensen sagde ...

Uldbegavet - tak skal du ha'. Heldigvis er det er super nemt mønster, så når man har strikket det igennem 2 gange, så kan man lægge opskriften væk og bare strikke derud af :-D Og jul eller ej, så skal der bare være tid til lidt strik ;o)
Ingrid - Tak :-D Ja, jeg glæder mig allerede til at skulle til at bruge den :-D
Marianne - Tak - og en glædelig til dig og dine :-D
Annelise - Tak :-D
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...