lørdag den 29. december 2012

Sweater m. store snoninger



Den sweater, der udløste min julepanik, er nu ved at tage form (efter at jeg har fået en ny rundpind).
Den ser sådan ud.....(altså sweateren ikke rundpinden):
Opskriften er fra Drops, og her er den strikket med 2 tråde på p 4½ - jeg har så altså valgt noget tykkere garn og har "oversat" opskriften til p 5½. Den er bestemt også sød i tyndere garn - se bare:
Drops nr. 120-24
Faktisk er den så nem at strikke, at jeg sagtens kunne finde på at strikke den igen! 
Det er lidt sjovt, at jeg faktisk printede opskriften ud for måske 2 år siden - jeg turde dog ikke give mig i kast med den, fordi jeg ikke kunne finde ud af at strikke snoninger - det har jeg så fået lært nu, så nu skal denne her sweater altså væk fra min to-do-liste, for den liste er efterhånden ved at være alt for lang.

6 kommentarer:

Lea sagde ...

Hvor var det godt at teenageren trængte til en pause og tog til byen efter en rundpind til dig så han kunne få fred og du kunne komme videre med denne skønne model :-)

Ja, man må nok sige du er blevet skrap til snoninger!!! Og kan du så endda reducere to-do-listen......nej, ligemeget.....det lader sig da ikke gøre, så snart en model er færdig ryger der jo en ny ind på den uendelige liste! Og vi skal ikke pive over den slags luksusproblemer, vel? Tænk, hvis listen var blank??????

Camilla sagde ...

Hvor ser den dejlig ud!

Ingrids strik og patchwork sagde ...

Snoninger er altid flotte og denne her er da utrolig fin, både i tyndt og tykt garn.
God fornøjelse med den. :o)
Mange hilsener
Ingrid

monaelisabeth sagde ...

Det er en rigtig fed trøje.
Godt du fik lært det med snoningerne :o)
hilsen Mona

Annelise Jørgensen sagde ...

Flot trøje. Det er rigtig kommet på mode igen med snoninger som jeg altid har været vild med, og godt at du er kommet over strikkekrisen.

Karen Jensen sagde ...

Lea - ja, han mener vist, at jeg har en type ADHD, der kun kan holdes nede med strik ;o) Uha en blank to-do liste - den tanke er næsten ikke til at holde ud, meeeen jeg har besluttet mig for at rydde ud i min - det er mit nytårsfortsæt, som jeg så er tyvstartet lidt på med denne sweater ;o)
Camilla - Tak ;o) Jeg tror, den bliver et hit :-D
Ingrid - tak skal du ha' - jeg elsker snoninger :-D
Mona - Tak :-D Ja, den lærte jeg på den hårde måde, med at strikke en trøje med ca 87.000 snoninger ;o)
Annelise - tak :-D Ja, de giver altså noget ekstra til en trøje....og ja, krisen er bestemt afblæst
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...