tirsdag den 29. januar 2013

Nyt på pindene - kjole m. snoninger

Så er der et nyt og større projekt hoppet på pindene - det er naturligvis den smukke strikkede kjole med MASSER af snoninger. Den skulle gerne komme til at se sådan ud:
Lad mig sige det som det er - en af grundene til, at jeg ikke har været startet på den tidligere er, at jeg ikke fattede en brik af diagrammet. Det gjorde jeg stadig ikke, da jeg satte mig for at strikke kjolen, så jeg startede meget ydmygt med det ene ærme.... ud fra den betragtning, at så kunne jeg bruge det som øvestykke/strikkeprøve. Jeg kan stadig ikke helt forstå forklaringerne til diagrammet, men da strik jo i bund og grund er meget logisk, så viste det sig, at snoningerne gav sig selv, når først maskerne var på pinden - ergo jeg behøver slet ikke kigge på det diagram :-D
Nåh, men sådan ser ærmet ud - og for en gangs skyld har mit kamera fanget farven ret nøjagtigt - måske er originalen en anelse mere mørk-lilla - sådan lidt a la mørk lyng-farvet. 
Det er første gang jeg prøver at lave denne slags snoninger, og det er noget der kræver tålmodighed, skulle jeg hilse at sige. Ifølge opskriften skal for og bag strikkes hver for sig, men jeg har nu i sinde at strikke dem op på rundpind - jeg sparer noget montering (ALTID godt), og så slipper jeg for vrangpindene, hvor jeg nogle gange har lidt svært ved at se, om en maske skal strikkes r eller vr. Jeg kan slet ikke vente med at få den kjole færdig - bl.a. fordi det er min første strikkede kjole overhovedet. Så nu vil jeg i gang med at slå masker op til bullen :-D

15 kommentarer:

mona sagde ...

Sikken smuk model, jeg glæder mig til at se det færdige resultat:-) Jeg har også erfaret, at det tit hjælper på forståelsen bare at gå i gang.

Lydert sagde ...

Lækker kjole du har gang i, pøj pøj med snoningerne

Kludemutter sagde ...

Den ser meget flot ud.
Dejligt når det bare går op.

Yt

Ingrids strik og patchwork sagde ...

God fornøjelse med kjolen. Det er dejligt at have sådan en og din bliver smuk.
Mange hilsener
Ingrid

Annelise Jørgensen sagde ...

Det er en flot kjole du har gang i og snoninger bliver man aldrig træt af.

Pia sagde ...

Ærmet er da blevet ret godt, så resten af kjolen bliver da ligeså. Pøj pøj med den meget flotte model.

Fru Knudsen sagde ...

Det ærme ser da fint ud, godt det lykkedes da du fik det på pindene

monaelisabeth sagde ...

Den kjole bliver forrygende flot !
sikken et mønster. !
jeg ville også vælge rundpinden. absolut.
god fornøjelse.

marion sagde ...

fed kjole du har gang i, hvor er opskriften fra, for sådanne en kunne jeg da også godt tænke mig :-)

glæder mig til at se mere, og selv har jeg det også tit sådanne at jeg skal strikke det for at forstå det :-)

Ulla sagde ...

Flot farve og spændende projekt. God strikkelyst :)

Citronmoster sagde ...

Den bliver bare så flot - dejlig farve :)

Uldbegavet sagde ...

Den er altså supersej den kjole. Det er et godt valg. Snoningerne ser svære ud, men de er også vildt flotte. Jeg glæder mig til at se den færdige kjole.

Lea sagde ...

Nej, for pokker da - jeg har jo slet ikke fået kommenteret på din flotte start på kjolen! (Tror altså jeg er ved at blive gammel.....her har jeg været inde og nyde dine smukke lilla snoninger flere gange og TROET at jeg havde skrevet en lille hilsen til dig, hvilket jeg så kan se jeg ikke har!!!).

Nå, men Karen, jeg venter så spændt på at se mere - og tænk, at du ikke tidligere har strikket en kjole.... Godt du råder bod på det nu! Og så endda med så smuk en model; det kan kun blive godt!

Nete sagde ...

Undskyld jeg efteraber. Blev helt vildt forelsket i kjolen og lånte magasinet på biblioteket. Mangler bare at finde noget egnet garn, men tror nu nok at der må være noget på lageret som kan bruges.Tror nu nok at jeg venter til efteråret med at strikke den,det kribler i fingrene efter at strikke noget mere sommeragtigt.

knus

Karen Jensen sagde ...

Mona - ja, man skal altså bare kaste sig ud i det, så giver logikken og den sådan almindelige strikke erfaring tit løsningen :-)
Lydert - TAK :-)
Kludemutter - ja, det er faktisk slet ikke så svært
Ingrid - Tak :-)
Annelise - nej, jeg elsker snoninger
Pia - Tak skal du ha' :-)
Fru Knudsen - ja, og alt lykkes jo som sagt i en gasovn ;o)
Monaelisabeth - ja, rundpinden har været en stor hjælp - og jeg sparer på monteringen :-)
Marion - jeg vender lige tilbage med henvisningen til opskriften (har den ikke lige med mig her)
Ulla - tak :-D
Citronmoster - tak skal du ha' :-D
Uldbegavet - ja, de ser svære ud, men det er de slet ikke - de er lidt besværlige, men når man først lige er kommet i gang, så går det som en leg :-)
Lea - tak - der kommer snarest billeder af det færdige resultat (det er en lidt længere historie, hvorfor de først kommer nu)
Nete - det hedder IKKE "at efterligne" - det hedder inspiration!!!! Det er derfor jeg elsker at blogge og læse blogs - jeg får så mange smadder gode input. Glæd dig til det bliver "uldgarnstid" igen - den er faktisk lidt sjov at strikke :-D
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...