fredag den 4. januar 2013

To-do liste - marts

Jeg tror sørme, at jeg jeg er ved at udvikle mig til en dromedar (er det ikke dem, der kun har en pukkel?) Der er simpelthen sket det, at jeg igår udviklede strikke-myoser hele vejen ned langs og under det ene skulderblad - så jeg har virkelig en følelse af, at der er ved at vokse en pukkel frem. 
Årsagen er jo selvfølgelig at min snonings-sweater nu er blevet så tung at sidde med, at jeg ubevidst har spændt i skuldrene for at holde det - jeg er nået op til raglan-indtagningen, så nu er ærmerne også kommet på, og det gør den virkelig både tung og særdeles uhandy.
Men jeg har nu ikke kedet mig - jeg har holdt lagerstatus over mit garnlager.....nej jeg blev ikke færdig, for jeg opgav at tælle efter jeg nåede op til 13 kg. Det jeg fandt ud af var dog, at jeg har garn nok til mine marts to-do projekter også. 
Hendes Verden, tillæg  til nr 41 2011
Denne her skønne sag fandt jeg i  et tillæg fra Hendes Verden - jeg købte faktisk garn til den, men....åh ja, så stoppede det hele, fordi de snoninger er faktisk lidt komplicerede bla, bla bla (masser af dårlige undskyldninger) ;o)






Jeg har også garn liggende til denne her - det projekt kom ikke ud af starthullerne, fordi jeg pludselig blev enig med mig selv om, at jeg ikke havde brug for endnu en cardigan, men hellere ville have en sweater med det mønster - ja, og så er det lige jeg spørger, hvor svært er det lige at gøre det? Svært åbenbart, for der er ligesom ikke sket mere i sagen, men NU...... (den er fra Ingelise's Strikkemagasin nr 11/2010).
Ja og som rosinen i pølseenden har vi så denne her sjove, lille jakke fra Alt Om Håndarbejdes Strikkemagasin 10/2012. Den har ikke stået særlig længe på To-do listen, men jeg tænkte, at den ville være et godt mellem-en-masse-snoninger projekt - og det fede ved det hele er, at jeg har ikke noget garn parat, så inden længe bliver jeg simpelthen nødt til at gå ud og købe noget mere garn - ellers er mit lager jo næsten tomt, OG MAN KAN ALDRIG FÅ FOR MEGET GARN ;o)

9 kommentarer:

marion sagde ...

dejlige projekter du har på listen og ikke så tosset når garnet bare ligger der og venter på en :-)

Strikkeglæde sagde ...

Flotte modeller - og jeg er enig, man kan ikke få for meget garn!

Annelise Jørgensen sagde ...

Skønne projekter. Snoningstrøjen kunne nu godt komme på min to do liste for jeg elsker snoninger. De andre to er nu også fine, men vi har snart ikke plads til flere trøjer i klædeskabet.

strikkestine sagde ...

For meget garn??? Nej det kan da ikke lade sig gøre... Sikke nogen spændende projekter... dem glæder jeg mig til at se!
Solhilsner
Stine

Uldbegavet sagde ...

Et tomt garnlager, nej det skal du ikke risikere, det lyder frygteligt.
Men indtil videre går du jo heller ikke tør for garn.
Fine projekter du har planlagt. Især snoningstrøjen er jeg helt vild med, men jeg kan godt se den er kompliceret.
Jeg glæder mig til at se mere.

monaelisabeth sagde ...

Det er smukke ting, du har planlagt.
Og det snoningsmønster på den første trøje du viser, er da bare fantastisk.
Myoser ? du må lave nogle modbevægelser, så de løsner - og så du kan strikke videre ;oD
jeg har en lignende to do liste- men jeg tør næsten ikke engang konfrontere den. Hold op så meget lager der er - og ting der venter på at blive strikket. Og det bliver jo ikke mindre af, at der købes nye strikkebøger og mere garn ;D
hilsen - og godt nytår
Mona

Karen Jensen sagde ...

Marion - Ja, jeg glæder mig helt vildt til at gå i gang - og der skal jo af og til ske lidt udskiftning i det lager ;o)
Strikkeglæde - nej, tænk hvis man løb tør for garn??????
Annelise - jeg HAR ikke mere plads i mit skab - men så må jeg jo anskaffe mig en større kommode, tænker jeg ;o)
Stine - ja, jeg glæder mig også - også til at skulle købe nyt garn ;o)
Uldbegavet - ja, da jeg først lærte at strikke snoninger åbnede der sig en helt ny verden, må man sige - jeg er VILD med snoninger ;o)
Mona - Det var derfor, jeg tænkte, at nu skulle der gøres nytårs-rent på to-do listen + holdes lagerstatus - bare for at få lidt overblik - og så få lavet lidt striktur på de næste måneders strik - jeg har faktisk flere gange været irriteret på migselv fordi jeg ikke har fået strikket de her ting, fordi jeg faktisk har haft lyst til at have dem på, så NU SKAL DET VÆRE!!!!!
Kh Karen

Joan B. sagde ...

Ikke sjovt, når projekterne står i kø for at komme på pindene og skulderen driller. Jeg ved ikke om du kan bruge mit råd, men jeg lægger en pude i skødet, som strikketøjet kan hvile på,når jeg strikker noget tungt.
Og for meget garn???? Kan man overhovedet få det!!

Karen Jensen sagde ...

Joan - afprøvede dit gode råd - OG DET VIRKEDE :-D Tusind tak skal du ha' - og nej , det kan man ikke - altså få for meget garn.....man kan have for lidt plads, men IKKE for meget garn ;o)
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...