onsdag den 2. januar 2013

To-do listen for januar/februar 2013

Jeg har som sådan ikke lavet nogle nytårsfortsæt, men så alligevel en slags.
Inden jul lovede jeg mig selv, at de drømme-projekter, der havde stået længst på listen, men som hele tiden var blevet skubbet ned (af andre projekter) nu skulle op til vurdering - skal de strikkes eller skal de pilles af listen?
Jeg har pillet et par af, men der blev dog en del tilbage, som jeg savler over, men som af den ene eller anden grund er blevet udskudt. Nu er det jo sådan, at man føler sig mere forpligtet til at gøre ting, hvis man har sagt det højt til andre - så derfor får I lige min To-do liste for de næste par måneder:

Er den ikke lækker? Ja, men opskriften siger: "Slå 552 masker op på p 3 og strik 35 cm lige op". 
Ja, den beskrivelse har altså taget lidt af lysten væk, skulle jeg lige hilse at sige.



Og denne skønne kjole? Tja, den er blevet fravalgt ad flere omgang, fordi der er så bandsat mange snoninger, men den er da bare for lækker, ik'?



Ja, det er mine strikke planer for de næste par måneder - njaa, der er lige en råhvid sweater med snoninger, der godt kunne finde på at snige sig ind mellem de her 2 projekter - men nu får vi se.
Håber I alle får en forrygende dag - selv vil jeg nyde, at jeg stadig har juleferie og først skal møde på arbejde igen på mandag :-D

9 kommentarer:

Dorthe sagde ...

Lækre ting du planlægger at strikke. Go' fornøjelse. Især kjolen synes jeg er fantastisk.

Sigrid S. Eriksen sagde ...

Den kjole med snoninger er da bare herresej. Vil du fortælle hvor den er fra ?

Charlotte sagde ...

Godt nytår

Er da helt VILD med "vesten"..

Ihh, må jeg da nøsten bare eje..

Hvor har du opskriften fra??

Ingrids strik og patchwork sagde ...

Vesten må da lige være TV strik....så skal du passe på ikke at strikke for langt.
Kjolen kan du så strikke når du har lyst til snoninger.
Dem lærer du hurtigt at kende.
Ingen af disse to modeller bliver jo umoderne.
Så bare i gang..... :o)
Mange hilsener
Ingrid

Uldbegavet sagde ...

Kjolen er forrygende, den ville jeg kaste mig over, hvis det var mig.
Vesten er perfekt som TV strik og pludselig er de 35 cm alligevel strikket. Det er 2 smukke projekter.

Citronmoster sagde ...

Skøn kjole og vesten ser rigtig hyggelig ud. 2 gode projekter :)

marion sagde ...

lækre projekter du har på din liste synes nu kjolen er den fedeste og ville nok starte med den hvis jeg skulle vælge da jeg også synes opskriften på den anden lyder temmelig kedelig....

Lea sagde ...

Kjolen er simpelthen så smuk, Karen!!!! Den må være fra et Strikkemagasin eller Kreativ Strik jeg ikke har (eller har jeg virkelig overset den?????? Det burde ikke kunne lade sig gøre!!!!!).

Vesten er jeg til gengæld ikke så vild med, men det er ud fra det faktum at jeg aldrig går med vest (og hvorfor jeg så strikkede den Geilske Håndevending er et stort spørgsmålstegn...bruger den aldrig!).

Ja, du kan jo nok regne ud at jeg vil heppe trofast på dig når du kaster dig ud i de mange flotte snoninger :-) Og nu vil jeg så lige tjekke mine strikkeblade og se om jeg har opskriften.......for den kunne altså godt komme på mine pinde (når en dag, jeg samler overskud til de mange snoninger).

Karen Jensen sagde ...

Først lige lidt info om opskrifterne:
Kjolen er fra Ingelises Strikkemagasin nr 11/2010 og vesten er fra Alt om Håndarbejdes Strikkemagasin nr 11/2011.

Dorthe - Tak skal du ha' - jeg glæder mig faktisk også
Sigrid - Ja, er den ikke skøn? Ovenfor har jeg skrevet opskriftens "hjemsted" ;o)
Charlotte - Og godt nytår til dig og dine :-D Opskriften har jeg fra et Strikkemagasin (se ovenfor)
Ingrid - Tak for "sparket", men du har ret - vesten skal strikkes sammen med passende underholdning - ellers falder jeg da vist i søvn :-D Og kjolen.....ja, den skal altså snart på pindene - det kan jeg godt mærke :-D
Uldbegavet - ja, den er også begyndt at trække i mig nu, kan jeg mærke - og vesten, ja, det er tv-strik, der vil noget ;o)
Citronmoster - Tak :-D Ja, egentlig er jo bare om at komme igang med dem ;o)
Marion - kedelig er altså ikke ordet, men på den anden side så er jeg vild med det færdige resultat, men det bliver nok også kjolen, der går af med sejren :-D
Lea - Tak skal du ha' :-D Jeg er heller ikke til veste - jeg har strikket en (også Geilsk) og jeg bruger den kun, når den helt tilfældig dratter ned fra hylden (sker faktisk aldrig), men denne her synes jeg er lidt sej - og så har jeg et par bluser, som kunne se flotte ud sammen med den ;o) Kjolen er jeg aldeles vild med, og den hopper nok på pindene lige så snart jeg er færdig med min kæmpe sweater - for jeg er jo stadig så strikke monogam, at jeg helst ikke har flere ting på pindene på samme tid ;o)
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...