tirsdag den 16. april 2013

Edderkoppen og telefonsælgeren........

Ja, det er jo ikke, fordi jeg sådan går rundt og skræmmer folk, men her forleden aften kom jeg altså til det - og det var slet ikke med vilje!!!!!
Altså, min telefon ringede, og jeg kunne se, at det var hemmeligt nummer - jeg kender ingen med hemmeligt nummer, og klokken var 7 om aftenen, så jeg tænkte, at det måtte være nogen, der ville sælge mig et eller andet. Jeg tager telefonen, men når hverken at sige hallo eller noget, for i det samme opdager jeg en mega stor, klam, sort, behåret edderbamse, der sidder på væggen få centimeter fra min hånd. 

Min reaktion er at skrige i bedste gyserfilm stil. Derefter løber jeg ud i gangen, griber en sko og gør mit bedste for at tampe livet ud af bæstet (altså samtidig med, at jeg stadig har telefonen i hånden). Ved sidste tamp fejer jeg dyret ned på gulvet - for jeg vil IKKE have et edderkop-kadaver liggende på køkkenbordet. OG tænk, så rejser krapylet sig op og spæner hen over gulvet - med mig rask trav bag efter (og stadig med telefonen i hånden). Min søn er i mellemtiden kommet til og står med stoisk ro og betragter mig, der nu hopper op og ned på edderkoppen for at tage livet af den. Da dyret er blevet fladt som en pandekage, tager jeg en dyb indånding og besvarer mit telefonopkald. Lidt friskfyrs-agtig siger jeg "hallo, det er Karen", og ved I hvad så? Røret bliver skisme lagt på. Jeg vender mig lidt sur om mod teenageren og begynder at beklage mig over folk, der laver telefonfis.....han kigger bare på mig et øjeblik, og så spørger han engleblidt "lagde de røret på FØR eller EFTER du råbte: SÅ DØ DOG DIT MØGDYR"? 
Jeg fik lidt røde ører, skulle jeg hilse at sige - og det bekymrer mig en lille smule, at vedkommende ikke ringede igen - måske er det min skyld, at der nu er en stakkels telefonsælger, der skal have krisehjælp og alt muligt - jeg har NÆSTEN dårlig samvittighed :-D
  

11 kommentarer:

Susanne sagde ...

Åhh - så trillede tårerne af grin :o)
Håber ikke at det var en nybegynder i den anden ende af røret !
Tak for dagens grin og nu håber jeg ikke at møgdyret har familie som tager hævn.....
God dag til dig
Mvh
susanne i silkeborg

Susan sagde ...

He-he. Dejlig historie :-) Og godt kvikt spørgsmål fra din søn.

Karen Jensen sagde ...

Susanne - åh jo, kræet havde en stor familie - fætteren sad på mit badehåndklæde næste morgen, og jeg er sikker på at det var tanten, der var flyttet ned i køkkenvasken :-D
Susan - Teenageren har vænnet sig mors voldlige adfærd når det drejer sig om edderkopper ;-)
Kh Karen

marion sagde ...

Hold da fest et skønt og dejligt grin jeg fik mig der..... Skønt at du lige delte den med mig, og jeg sidder og ser det hele for mig i billeder :-)

Ulla sagde ...

Ha Ha Ha Ha.......
Stakkels menneske i den anden ende af telefonen. Kunne godt tænke mig at vide hvad der blev ud af den oplevelse..... ( ti hi .

Mona Elisabeth Pedersen sagde ...

Tak for en herlig og særdeles levende beskrivelse . Ikke et øje var tørt her heller - dagens bedste grin. Også tak for det :oD

Karen Jensen sagde ...

Marion - det er jo sundt at grine, siger de kloge, og jeg kan selv se hvor latterlig jeg opfører mig, når det gælder edderkopper, men jeg er så bange for dem, at enhver form for logik og fornuft forsvinder som dug for solen.....og bagefter kan jeg også selv grine af det :-D
Ulla - jeg tør slet ikke tænke på, hvordan vedkommende har det. Glæder mig bare over, at politiet ikke er dukket op endnu ;o)
Elisabeth - selv tak ;o) Ja, her på matriklen er edderkopper og morens reaktioner på de dumme dyr en evig kilde til morskab :-D
Kh Karen

Uldbegavet sagde ...

Det var da dagens absolut sjoveste indlæg, jeg var lige ved at falde ned af stolen af grin, da jeg læste om din kamp med det klamme insekt. Det er også højsæson nu åbenbart, jeg har dem også, store, lådne og forbandet hurtige.

Lea sagde ...

Jeg gad så godt have været til stede under din telefon-"samtale"/edderkoppedrab :-)

Bente D-N sagde ...

Du har MEGET på samvittigheden: min mand tror jeg er blevet rablende skør fordi jeg sidder og griner højt. God week-end.

Karen Jensen sagde ...

Uldbegavet - ja, det er virkelig højsæson - jeg ville ønske, at de ville flytte over til naboen (som IKKE er bange for dem)
Lea - ja, stakkels menneske, jeg tør slet ikke tænke på, hvad vedkommende tror om mig ;o)
Bente - det må du meget undskylde - du må endelig gi' mig skylden - det kan umuligt være værre end være ansvarlig for en telefonsælgers nervesammenbrud :-D
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...