søndag den 28. april 2013

Færdig m. vest med skød

Så blev den færdig - min vest m.skød
Det er uden sammenligning det kedeligste strikke-projekt jeg til dato har præsteret!!!!
Over 500 masker og udelukkende i ret og omvendt ret. Det har virkelig været et strikketøj, der har sat min tålmodighed på prøve!!!!
Men nu er det færdigt.....ja, altså - det har det været et stykke tid, men jeg manglede lige at hæfte kraven hele vejen rundt, så den ikke flaner for meget, men det er altså svært at hæfte sig selv i nakken, så....
Ja, hvem tror I, til sidst måtte agere mannequin-dukke???
Min stakkels, hårdt-prøvede teenager. Under meget brok a la "den kradser altså" osv fik jeg sat nåle i (sikkerhedsnåle naturligvis, så han ikke kunne stikke sig) - og fik syet de par sting, der skulle til for at holde kraven på plads.
Den er strikket på p. 3 efter en opskrift i Alt om Håndarbejdes Strikkemagasin nr 11/2011. 
Der er brugt 20 nøgler Exclusive Alpaca fra Hjertegarn. 
Hot or Not??? Tja, jeg skal nok få den brugt, men skal nok lige vænne mig til modellen.....
Nåh, men nu vil jeg lige straks lave mig en kande kaffe og så sætte mig udenfor i det dejlige solskin (naturligvis i selskab med min strikkekurv). Håber I alle får en dejlig dag i solen :-D

8 kommentarer:

Lis sagde ...

Det er da en super smuk vest der er meget meget anvendelig både her i for og efter- sommeren.

Nyd din kaffe i det dejlige solskin.

Kh. Lis

Mona Elisabeth Pedersen sagde ...

Den er flot - men jeg tror på, at den har været kedelig at strikke med alle de ret pinde.
Godt du holdt ud :o)

marion sagde ...

Hold da op hvor er du produktiv for tiden :-)

Og fedt resultat og imponerende at du fik den færdig for det lyder absolut ikke som det mest spændende strikkeprojekt der findes....

Karen Jensen sagde ...

Lis - Tak skal du ha'. Ja, den er lun uden at være for varm, så den skal nok komme på :-D
Mona Elisabeth - kedelig er ikke ordet - 552 masker og lige op 35 cm - det har virkelig krævet de mest spændende lydbøger på markedet at udholde det :-D
Marion - Nej spændende strik er det ikke, men resultatet er sjovt, og det er jo det, der tæller :-D
Kh Karen

Ulla Reiche sagde ...

Håber du bliver glad for den efter alle de retmasker.

Kh

Ulla

Eileen sagde ...

Man må beundre din tålmodighed :-) Men resultatet er blevet flotflot

Uldbegavet sagde ...

Sikke et kæmpe arbejde. Jeg ved hvor lang tid det tager at strikke bare et nøgle exclusive alpaka op, så 20 stykker det er alligevel en del.
Vesten er meget elegant. Jeg er spændt på om den holder faconen og ikke vokser. Synes nogle gange godt alpaka kan drille og miste faconen.

Karen Jensen sagde ...

Ulla - den er faktisk rigtig god at have på, men du har ret - efter alle de masker, må man bare ÆÆÆÆÆLSKE den ;o)
Eileen - Tak skal du ha' - jeg er ikke særlig tålmodig - bare ubeskrivelig stædig ;o)
Uldbegavet - Tak skal du ha'. Ja faconen var jeg også i tvivl om, så jeg har faktisk efter billedet blev taget givet hele fronten nogle sting, så forstykkerne bliver hvor de er - jeg tror, det vil kunne få den til at holde faconen.
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...