søndag den 12. maj 2013

Færdig med: stribet sommerbluse

Så fik jeg vasket og monteret min stribede sommerbluse.
Den er strikket i bomuld på p 3 - i flg. opskriften skulle den strikkes på 3½, men det blev for slasket syntes jeg. 
Opskriften er fra Alt om Håndarbejde Strik nr 04/2013.
Jeg har brugt 400 gram i alt - og det er et ægte reste-projekt, for jeg er ved at få bugt med alle de "sjatter" garn, jeg har liggende.....I ved 50 gr af én farve 100 gr af en anden - jeg overvejede at hækle et tæppe, men besluttede i stedet, at mine rester skal gå til trøjer, så bær over med mig, hvis jeg i sommerens løb spammer bloggen med diverse stribede bluser e.lign. Det er fordi, jeg er rig på rester ;o) 

8 kommentarer:

Pia sagde ...

Meget flot bluse.
Godt det ikke endte med et tæppe.

Susan sagde ...

Jeg endte med et tæppe - til at nedbringe nogle af mine farvede garnrester med :-) Det er en dejlig trøje, og jeg glæder mig til at se flere stribede sager på din blog.

Uldbegavet sagde ...

Det er altså også skønt at få brugt sine rester. Din bluse er supersød, den ligner bestemt ikke noget reste projekt.

Citronmoster sagde ...

Skønt reste-bluse :)

Mona Elisabeth Pedersen sagde ...

Hvor er den flot !
det gør sig godt med både hulmønster og striber.

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Den er da bare flot, der kan jo godt komme noget godt ud af resterne :-))

Lea sagde ...

Skønt at få brugt sine rester (altså, ikke at jeg kender noget til det personligt; er bedre til at købe nyt end bruge rester) og så tilmed få gode sommerbluser ud af det!

Der er heldigvis rigtig mange gode "reste-egnede" modeller at vælge imellem - glæder mig til at se flere fine sager fra dine pinde, Karen.

Karen Jensen sagde ...

Pia - Tak skal du ha' - det ender nok med, at der OGSÅ kommer et tæppe ud af det, for jeg har MANGE rester ;-)
Susan - bare man får de rester brugt - og et tæppe er altid skønt! Og Tak :-D
Uldbegavet - tak skal du ha' :-D
Citronmoster - TAK :-D
Mona Elisabeth - tak - det er er godt mønster, som passer perfekt til rester :-D
Helvig - Tak :-D Ja, jeg har det lidt som om jeg har fået en gratis bluse - jeg kan godt li' ting, der koster gratis ;o)
Lea - Ja, jeg kender godt problemet med at købe nyt.....jeg har jo nogle næsten bundløse garnskuffer, hvor resterne ryger ned - og du ved "ude af øje, ude af sind", men lige nu er jeg kommet i "tøm garnlageret" humør......og resterne skal bruges hen over sommeren, har jeg besluttet ;o)
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...