onsdag den 29. maj 2013

Færdig med - strikket sommerkjole

Strikkede kjoler har nu været på mode i snart flere år, men som sædvanlig halser jeg håbløst bagefter. Jeg skal åbenbart se et trend MANGE gange, inden jeg "falder" for det - nåh men nu har jeg altså begået endnu en strikket kjole - denne gang en sommerkjole.
Den er strikket på p 4 og 4½ i Firenze garn.
Opskriften er fra Kreativ Strik nr 13, 2011. 
Jeg er selv ret vil med resultatet, og den sidder godt - og nu hvor jeg er gået i "strikkede kjoler"-mode, så bliver jeg simpelthen snart nødt til at strikke Klokkeblomst også, men det må komme lidt senere på sommeren, for jeg har jo altså lige en sommertop, der skal være færdig.

12 kommentarer:

Lydert sagde ...

Din kjole ser rigtig lækker ud. Er der lidt glans i garnet?

Mona Elisabeth Pedersen sagde ...

Det er en rigtig sød model - hvilken slags garn har du strikket i ?
Strikkede kjoler er rigtig flotte - og behagelige at gå i.

Karen Jensen sagde ...

Lydert - Tak :-D Ja, det er der - der er spundet sølvhvide tråde ind - det giver et fantastisk skær i solskin
Mona Elisabeth - Tak - garnet hedder Firenze og blev købt for måske 4 år siden i Brugsen - det er en blanding af bomuld og akryl.
Kh Karen

Garnløkken sagde ...

Den er da bare flot.

Nete sagde ...

Rigtig sød kjole du har begået. Købte opskrift og garn til klokkeblomst forrige år, men der var fejl i opskriften, så jeg trevlede det hele op igen. Tror nu nok at den var i et tillæg eflg.

Citronmoster sagde ...

Sød kjole - du er altså utrolig produktiv :)

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Rigtig sød kjole du har fået strikket der :-))

Kludemutter sagde ...

Hvor er den fin.
Lige til en sommerdag ;)

Yt.

Lea sagde ...

Rigtig fin model, Karen! Og hvor er du altså bare hurtig (og iøvrigt sej til at gøre tingene færdige). Klokkeblomst er så flot; den vil jeg glæde mig til at se!

Jeg har også selv overvejet den, men jeg er bare ikke så god til at strikke sommermodeller..... Elsker sommeren, men vil helst strikke efterårs- og vintertrøjer :-)

Karen Jensen sagde ...

Garnløkke - Tak skal du ha' :-D
Nete - Tak :-D Ja den var i et tillæg til Hendes Verden :-D
Citronmoster - Tak :-D Ja, men lige nu er jeg vist også inde i en kreastime.....jeg står meget tidligt op om sommeren, så jeg får gerne strikket et par timer inden dagen overhovedet er gået i gang :-D
Helvig - Tak skal du ha' - den er dejlig at have på.
Kludemutter - Tak - den er perfekt - let og luftig til en varm dag :-D
Lea - Tak :-D Mit problem er ikke at strikke tingene færdigt - det er at få dem monteret.....det er simpelthen bare ikke særlig sjovt, så jeg har altid 2-3 færdige ting liggende som venter på monteringsfeen. Og klokkeblomst? Irriterende nok, egnede det garn jeg har købt til projektet sig bare ikke til det alligevel, så Klokkeblomst er lige sat på stand-by. Jeg synes altså også bedst om at strikke vintermodeller....og har et par uldmodeller, der næsten ikke kan vente ;o)
Kh Karen

marion sagde ...

sikken en sød kjole :-) er der ikke snart ild i dine pinde med den fart du har på :-)

Karen Jensen sagde ...

Tak Marion - jo, næsten....de blev godt nok varme da jeg sad ude på terrassen midt i solen og strikkede her i lørdags ;o)
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...