torsdag den 9. maj 2013

Monteringsdag med morgenhår


Som så mange andre har jeg fri de her 4 dage, og det er jo dejligt. Jeg har lavet en alen-lang praktisk do-to-liste, der inkluderer sådan noget som at pudse vinduer, rive ukrudt op på terrassen, rydde op i køkkenskufferne og ..... ja en masse andet (nej, det er ikke sjovt, men det er dejligt, når det er overstået).
I følge min plan skulle jeg faktisk lige nu ligge med rumpetten i vejret og kæmpe med de der stædige mælkebøtter, men...... ja, jeg kom altså til at læse LIDT for længe i aftes......faktisk var klokke 2:30, da jeg slukkede lyset. Se, det ville ikke have været et problem, hvis jeg havde husket:

  1. At slå vækkefunktionen fra på min telefon      eller
  2. At tage telefonen med ind ved siden af sengen
Nåh, men jeg gjorde ingen af delene, og derfor blev jeg revet ud af min søde søvn kl 5:30 i morges og måtte ud af fjerene for at famle rundt i jagten på den larmende telefon, som jeg kunne høre meget tydeligt, men altså ikke finde sådan lige med det samme. Resultat: JEG BLEV LYSVÅGEN og kunne umuligt bare gå i seng og sove videre. Jeg drak morgenkaffe og forsøgte at motivere min indre "arbejdsbi", men den er da vist fløjet væk ;-) Så dagens program er ændret: Min stribede sommerbluse er strikket færdig, så den kan jeg montere - jeg har et nyt strikkeprojekt i tankerne, men min hjerne føles som kold havregrød, så jeg tror ikke, at jeg vil kunne koncentrere mig om at slå masker op........i stedet vil jeg sætte mig i sofahjørnet med kaffe, nål og saks inden for rækkevidde og en film på dvd'en......og så tror jeg, at en lille "morfar" her senere på dagen kunne komme på tale :-) 

6 kommentarer:

Lydert sagde ...

Hehe, det er godt at komme tidligt i gang ;-)
Det er dejligt at være i stand til at ændre sine planer, og det bliver søreme da skønt at få hæftet alle enderne på din sommerbluse.
Nyd endelig en lille 'morfar' senere

Karen Jensen sagde ...

Lydert - ja morgenstund har guld i mund - siger man jo ;o) Åh ja, rodet i køkkenskufferne og de irriterende mælkebøtter løber desværre ingen steder - så de skal nok være der i morgen også
Kh Karen

Uldbegavet sagde ...

Ja selv om morgenstund har guld i mund, så er det nu træls at blive vækket kl. 5.30 på en fridag.
Jeg håber du fik dig en morfar og har fornyet energi til alle dine projekter.

Karen Jensen sagde ...

Uldbegavet - faktisk holdt jeg stand mod søvnen ud fra den betragtning, at hvis jeg sov midt på dagen kunne jeg få problemer med at sove i aftes. Jeg fik monteret min bluse OG slået masker op til næste projekt, men mere om det senere ;o)
Kh Karen

Lea sagde ...

Yearks, det var godt nok tidligt........ Men hvor er det skønt at vi selv bestemmer over vores fritid og kan ændre planer som vi lyster!

Med eller uden morgenhår!

Karen Jensen sagde ...

Lea - ALT for tidligt, men ja, heldigvis kan jeg lægge mine planer som jeg vil - det er en af fordelene ved at have en teenager - han har ikke brug for mor, bare køleskabet er fyldt op ;o)
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...