mandag den 27. maj 2013

Nyt på pindene - bæk og bølge top

Med det vejr vi har haft her på det seneste, burde jeg nok have slået masker op til en regnfrakke, men i stedet er jeg gået i krig med en sommertop. Opskriften er fra det nyeste tillæg fra Hendes Verden (nr 21 2013) og garnet? Ja det poppede op, da jeg gennemgik garnlageret på jagt efter bomuldsrester. Det hedder Firenze, og jeg købte det for år tilbage i min lokale Brugsen. Det kostede 5 kr pr nøgle....og spørg lige om jeg hamstrede et stort lager ;-) Jeg har strikket adskillige ting af det i tidens løb, men jeg har aldrig været helt tilfreds med resultatet. Det er måske ikke så tydeligt på billedet, men det der ligner hvide "nister" er rent faktisk sølvtråde. De andre ting, jeg har strikket af det, har været glatstrik, og så "forsvinder" sølvglansen ligesom - ja, det lyder måske underligt, men dette garn egner sig bedst til mønstre med en masser af strukturer. 
Denne top skal udelukkende ret med nogle omslag, så det er der ikke så mange ben i - og på p str. 4, så går det hurtigt fremad.
Jeg har i øvrigt også lige bedrevet et andet projekt i samme garn. Det er lige hoppet af pindene .... men .... ja det venter på monteringsfeen. Det er strikket af det sorte garn. Jeg havde 20 nøgler af det liggende, og nu har jeg besluttet, at det skal bruges rub og stub - så jeg får mere plads i min garnreol til nye indkøb. 
Håber I andre også har flot solskin lige nu - jeg fik lige en time på terrassen med strikketøjet efter arbejde, og det var bare så dejligt!

12 kommentarer:

Citronmoster sagde ...

Den glæder jeg mig til at se færdig - ja, også det du lige har fået af pindene.
Jeg har også fået et par timer i solen - herligt.
God aften :)

Mette G. sagde ...

Den ser rigtig lækker ud. Er spændt på at se den færdig!

Mette G. sagde ...

Den ser rigtig lækker ud. Er spændt på at se den færdig!

Lydert sagde ...

Det er nu dejligt at få brugt lidt fra lageret ind imellem. Garnet ser dejligt ud, forhåbentlig bliver du tilfreds med resultatet denne gang.
Her i Aalborg har vi haft super dejligt vejr i dag

Karen Jensen sagde ...

Citronmoster - Tak - jeg håber hende monteringsfeen kommer forbi i aften - det er min aftale med hende, og så kommer der billeder i morgen eller i overmorgen :-D
Mette - garnet er meget blødt - så jeg tror den bliver dejlig at have på
Lydert - Åh ja, jeg vil meget gerne have ryddet lidt ud nu....noget af det garn har ligget der i mange år - jeg er træt af at kigge på det og jeg har virkelig snart brug for at købe nyt garn, så....nu skal det bruges ;o)
Kh Karen

Lis sagde ...

Jeg synes det flot ud. Nu er jeg så også vild med nister i strik, og det mønster og kontrastfarven er lækker. Jeg har også luret på sommerblusen i samme hæfte.

God strikkelyst videre.

Kh. Lis

marion sagde ...

sikke en sød trøje sådanne en kunne jeg da også bruge men må se om jeg kan få fingrene i det tillæg et sted eller måske finde opskriften på deres side...

Jo jo solen har skam også fundet sin vej frem til sjælland og givet en skøn og dejlig varme :-) Lækkert....

Mona Elisabeth Pedersen sagde ...

Den sommertop er rigtig sød.
Og ingen sag, når man har sådan et lækkert garnlager !
Det er garanteret flot med de nister.

Marianne sagde ...

Smuk strik :)

Karen Jensen sagde ...

Lis - jeg kan ikke vente med at få den færdig - der er altså mange gode ting i det hæfte
Marion - der er mange gode ting i hæftet, men hvis ikke du kan finde det et sted, så send mig en mail ;o)
Mona Elisabeth - Tak skal du ha' - ja, et veludstyret garnlager er et must her på matriklen ;o)
Marianne - tak skal du ha'
Kh Karen

Uldbegavet sagde ...

Det er en sød sommertop og et sødt garn. Man kan nogle gange være heldig at gøre et kup. Her er vejret gråt i gråt, men nu er det også blevet onsdag i mellemtiden.

Karen Jensen sagde ...

Uldbegatvet - Tak skal du ha'. Jeg bor jo ude på landet og brugsuddeleren fungerer som min garnpusher - han bestiller garn hjem specielt til mig og så får jeg det til næsten ingen penge :-D Og her har det også været overskyet og regnet en stor del af dagen, men på et eller andet tidspunkt dukker solen vel op
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...