mandag den 3. juni 2013

Færdig med - bæk og bølge

Så blev min lille bæk og bølge sommerbluse færdig - mønstret er sjovt at strikke og så utroligt nemt, at man skulle tro, det var løgn. Strikket på p 4 efter en opskrift i det seneste tillæg i Hendes Verden. Jeg har kun ændret på maskeantallet i ribben (mindre masker end i opskriften), for jeg kan altså ikke li' ribkanter, der "slasker".
Den blev færdig OG monteret igår, så i mit næste indlæg skulle overskriften være noget i retningen af "Bla, bla Klokkeblomst", men det garn jeg har indkøbt til formålet egner sig bestemt ikke til projektet, så jeg måtte hitte på noget andet......for en hel søndag eftermiddag UDEN strikketøj, det er en absolut umulighed.
Jeg skal nok løfte sløret for næste projekt i morgen - der er jeg forhåbentligt kommet så langt, at man kan se hoved og hale på det - jeg kan afsløre, at der er masser af striber og stærke farver.....det trængte jeg til ovenpå en masse strik i sort.

8 kommentarer:

Mette G. sagde ...

Og hvorer den bare blevet superflot!

Mona Elisabeth Pedersen sagde ...

Den bæk og bølge er rigtig flot .
Det tillæg må jeg vist kigge efter, tror jeg.

marion sagde ...

Hvor er den altså bare flot sidder og ægre mig over, at jeg ikke har det tillæg mon du kan fortælle mig hvilket nr der står på det tillæg :-)

du er altså bare lynende hurtig med at få noget færdigt...

Pia sagde ...

Megaflot, ser ej nem ud.

Karen Jensen sagde ...

Mette G. - Tak skal du ha' :-D
Mona Elisabeth - der er flere søde ting i det tillæg - mit næste lille sommer projekt kommer også fra det tillæg
Marion - det er tillæg nummer 21- 2013. Det var med bladet, der kom for 14 dage siden. Jeg er et ægte morgenmenneske, så om sommeren er jeg oppe inden solopgang, og der kan man jo ikke lave så meget andet end at strikke :-D
Pia - Tak :-D Mønstret består af 2 p ret, en pind med ret+omslag og så endnu en p ret, hvor omslagene ikke strikkes, men bare glider af pinden. Det ser super avanceret ud, når det bliver strikket, men det kan næsten ikke være mere simpelt
Kh Karen

Citronmoster sagde ...

Hvor er du hurtig - super flot bæk og bølge :)

Rikke sagde ...

Hejsa

Super flot bluse!

Jeg vil selv igang med den.

Hvilket garn har du strikket i?

/Rikke

Karen Jensen sagde ...

Citronmoster - Tak - ja lige nu er jeg inde i en strikkestime, men det har altså også været en lidt sløv strikkevinter, så jeg må være i underskud ;o)
Rikke - Tak skal du ha'. Det er strikket i noget, der hedder Firenze (indkøbt i store mængder i den lokale Brugsen for år tilbage) Det er en super lækker model, og jeg ved allerede nu, at denne bluse bliver mit sommerhit no 1!
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...