lørdag den 15. juni 2013

Færdig med - sommerbluse m. V-udskæring og vendestrik

Færdig med min lidt sjove, farverige sommerbluse. Den er strikket på p 5, så det er et relativt overskueligt projekt. Noget nyt er hoppet på pindene (de tåler ikke at være bare - så bliver de bare sol-skoldede).
Mit næste projekt er ensfarvet, for jeg trænger til lidt "stribe-fri" strik, og bagefter kunne jeg godt finde på at finde noget uld frem, for jeg synes, jeg kan mærke, at jeg er ved at få uld-abstinenser - hvis man altså kan få det ;-) 
God lørdag til jer alle!!!!

4 kommentarer:

Mette G. sagde ...

Skøn trøje! Jeg er helt sikker på, at man kan få uldabstinenser. Kan selv mærke en snert det lige nu :-)

Lea sagde ...

Det er så dejligt at kunne veksle mellem de forskellige garnkvaliteter - og ikke mindst mellem ensfarvet og flerfarvet.

Vi er heldige at have en hobby, der byder på så mange variationer, ikk?

Fin sommertop, Karen - og når du er så produktiv behøver du jo slet ikke købe nyt sommertøj :-)

Mona Elisabeth Pedersen sagde ...

Flot sommerbluse !
og så gør det det jo ikke ringere, at det er på pind nr. 5 ;o)
Jeg har fået kig på det tillæg fra Hendes Verden - også efter du bloggede om Bæk og Bølge. Der er rigtig mange søde modeller deri :o)

Karen Jensen sagde ...

Mette - Tak :-D Det er lidt sjovt, for om vinteren længes jeg helt vildt efter bomuldsgarn, men allerede nu inden Skt Hans er jeg begyndt at savne ulden..... på den anden side, så skal man jo snart i gang med efterårstrøjerne, hvis de skal nå at blive færdige til tiden ;o)
Lea - Det er den bedste hobby!!!!! Nej, jeg har faktisk ikke købt noget sommertøj i år - og jeg har strikket...tælle, tælle, tælle... 4 (lige om lidt) sommerbluser for små 200 kr. Så jeg har sparet en masse penge, som kan investeres i mere garn!
Mona Elisabeth - Tak :-) Pind 5 er okay, men jeg fortrækker 3-3½-4 - de ligger bedst i hånden, synes jeg. Over 5 føles det som telefonstolper, hvilket er grunden til jeg hænger lidt i bremsen med Klokkeblomst. Og ja, der er en del gode modeller i det hæfte!
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...