onsdag den 5. juni 2013

GYS, SKRIG og mærkelige lyde

Her for nogle dage siden var jeg lige et smut omkring biblioteket for at aflevere nogle ting for teenageren. Jeg benyttede lejligheden til lige at tage en snusetur, og så faldt jeg over denne lydbog. Jeg lod lige blikket løbe over bagsiden, og ud fra beskrivelsen kom jeg frem til følgende tolkning af handlingen: en trussel om udbrud af en pandemi, en helt (læge), der forhindrer det = en klassisk katastrofe fortælling, med en lykkelig slutning, hvilket var lige hvad jeg trængte til. MEN, da jeg om aftenen satte bogen på, gik det op for mig, at det var en gyser, jeg havde fået fat i - med vampyrer, der er inficeret med "blodorm" og vildt klamme. På et tidspunkt måtte jeg simpelthen tage en pause fra de bloddryppende detaljer og gå nedenunder - og så begyndte jeg skisme at høre skrabelyde uden for min hoveddør for slet ikke at tale om de skygger, jeg ud af øjenkrogen kunne se bevæge sig rundt i min have. Fri fantasi, naturligvis, men resten af bogen har jeg altså valgt at lytte til i fuldt dagslys - og om aftenen læser jeg så denne her:
Også med vampyrer -  men SEXEDE vampyrer!!!
Jeg vil dog sige, at "Blod" er meget spændende, og jeg har bestilt bind 2 på biblioteket.
Nu er jeg forberedt, så 2'eren skal høres i det klare sollys (vampyrer kan jo som bekendt ikke tåle sol).  ;o)

3 kommentarer:

Lea sagde ...

Åh, jeg har stadig ikke fået taget mig sammen til at høre en bog..... Burde virkelig gøre det for jeg får heller ikke læst ret meget!!!

Min yngste mener jeg er en vampyr fordi jeg er vågen (arbejder) om natten og sover om dagen :-) Desuden tåler jeg heller ikke solen for godt - så måske er det mere sikkert at høre en vampyrgyser (selv om aftenen) end det er at omgåes mig!!!

Uldbegavet sagde ...

Uha, jeg kan godt forstå du så ting og sager, for det lyder da skræmmende. Heldigvis var det kun fantasien og ikke rigtige "blodorm" der var på spil, så går det nok.

Karen Jensen sagde ...

Lea - he-he....måske er der noget om snakken....jeg har godt nok aldrig hørt om vampyrer, der strikke, men i True Blood er der en vampyrdame, der broderer. Den person, der opfandt lydbøgerne burde virkelig have en pris - det er genialt, at man kan læse samtidig med, at man strikker/vasker op/stryger eller ordner have - det kan klart anbefales!!!
Uldbegavet - ja, men tænk at min fantasi kan spille mig sådan et puds - jeg var skisme lige ved at blive mørkeræd ;o)
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...