tirsdag den 4. juni 2013

Nyt på pindene - farverige sommer striber

Farverne er lidt skrappere i virkeligheden end på fotoet, 
Her er så starten på mit nye erstatnings strik! Opskriften er også fra det nyeste tillæg til Hendes Verden og garnet? Ja, det lå i en kurv uden for min lokale garnbiks og så alene og forladt ud. Så jeg kunne jo ikke bare gå forbi, vel? Det var på tilbud 6 nøgler for 50 kr, så jeg snuppede 12 nøgler: 6 blå, 4 grønne og 2 røde uden helt at vide, hvad jeg ville bruge det til. Nu bliver det så til denne sjove sommerbluse, og det er helt rart bare at strikke glat-strikning uden snoninger, "huller" eller andre finurligheder, og da det er på p 5, så skal der ikke så mange pinde til før man har fået strikket et pænt antal centimeter. Det gode er, at jeg lige nu kan se frem til 5 fridage, hvor der efter alt at dømme skulle blive rigtig flot vejr - så gæt hvem, der skal sidde på terrassen og strikke ;o) Jeg har til samme formål netop indkøbt mig et par solbriller med læsefelt i glassene - så nu kan jeg sørme også se at strikke i solskin. 

4 kommentarer:

Susan sagde ...

Dejlige glade farver, du fik købt. Og 5 fridage, med strikketid i solen, - det lyder dejligt :-)

marion sagde ...

ja med den fart du har på må du da også have solbriller så du kan strikke i solen.. er vildt imponeret over hvor meget du når.. Her går det altså temmelig sløvt med det håndstrik..... kan ikke lige finde inspirationen for tiden til at strikke i hånden meget underligt...

Marianne sagde ...

Det lyder rigtig. Dejligt med fridage og strik .. Den sag bliver lækker :) må da vist se om jeg kan finde HV ...

Karen Jensen sagde ...

Susan - Ja, skønt, at solen endelig har fundet vej hertil :-D
Marion - jeg er inde i en stime lige nu - men kender jeg mig selv ret, så kommer der en periode, hvor der nærmest ikke strikkes en maske, så det er med at udnytte tiden, når trangen er der ;o)
Marianne - uh ja, sol, fridage og strik, så bliver det ikke bedre - det HV tillæg bugner med gode opskrifter :-D
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...