søndag den 16. juni 2013

Nyt på pindene - sommerbluse med bådudskæring

Jeg ville have taget billeder af mit nye projekt i går, men mens jeg skrev mit sidste indlæg her på bloggen, kom himlen over min lille landsby til at se sådan ud - faktisk blev det så mørkt, at jeg måtte tænde lys. Kort efter lynede, tordnede og haglede det. Jeg ELSKER den slags vejr!!!
I dag har jeg så fået taget det billede - det er mit absolut sidste sommerprojekt fra Hendes Verdens hæfte (i denne omgang)! 
Garnet var egentlig indkøbt til Klokkeblomst, men jeg ændrede mening, og nu bliver det til en bluse i stedet. Farven er en lysere cerise-rød end den på billedet. 
Opskriften siger, at mønstret er nemt, og det må man sige: ribstrik på vrangen og retstrik på retten......det er faktisk så nemt, at det allerede keder mig! Nåh, men jeg har netop indkøbt "Hobitten" på dvd, så mon ikke jeg kan leve med kedelig strik, mens jeg ser en god film??? Når filmen er færdig, har jeg 43 timers lydbog at underholde mig med (Game of Thrones, bind 3), så jeg har reelt ingen undskyldning for ikke at strikke igennem i dag - og mit næste projekt er allerede klart (oppe i mit hoved)  - ikke uld i denne omgang, men noget strik, der er en anelse mere udfordrende en denne bluse :-D Og når det er overstået, så kommer der uld på pindene (tror jeg).
God søndag til jer alle

9 kommentarer:

Mette G. sagde ...

Elsker også den slags vejr og nød da det kom forbi her også :-)

Lykke sagde ...

Fantastisk underholdning du har valgt til den fine sommerbluse :-)

Tror fluks jeg vil finde mig en lydbog og mit strikketøj!!

Garn, hund & kat sagde ...

dejligt strikketøj. Her glæder jeg mig til der bliver tid til at lave æbletrøjen færdig

Lis sagde ...

Det er så dejligt at sidde indendørs og nyde elementernes rasen udenfor. Så er vist lige som dig hvad vejret angår.
Skøn farve du har valgt til din fine sommer bluse i HV sommer tillæg.

Kh. Lis

Karen Jensen sagde ...

Mette - ja, det er pragtfuldt! Og jeg giver mig altid tid til at nyde det i fulde drag :-D
Lykke - ja, Hobitten var både sjovere og mere spændende end jeg havde forestillet mig og Game of Thrones er bestemt et af de bedste eventyr jeg nogensinde har "læst" - smadder god strikkeunderholdning ;o)
Rikke - Tak :-) Ja, tid er jo altid en mangelvarer (også her på matriklen), men det er nu skønt en gang i mellem at rive en dag ud af kalenderen til strik, hygge og intet andet :-D
Lis - Tak - ja netop....man skal opholde sig indendørs (også når det bare regner normalt) - jeg er en ægte stueplante, der hader at blive våd/kold :-D
Kh KAren

Uldbegavet sagde ...

Jeg er også vild med sådan noget vejr, især når man sidder inden for, med en god kop kaffe, en god filme og et strikketøj.
Hobitten er fantastisk synes jeg, god fornøjelse med den.

Mona Elisabeth Pedersen sagde ...

Åh den model så jeg også i bladet.
Den er virkelig fin.

marion sagde ...

ja vejret kan hurtigt skifte i denne tid, og trække om med de vildeste skyer og vindstød der gør en vildt bims i knolden...Men så det skønt med strik på pindene og tag over hovedet....

Karen Jensen sagde ...

Uldbegavet - ja det er indbegrebet af hygge - og Hobitten er meget bedre som film, end jeg havde forventet
Mona Elisabeth - den er sød ja, men virkelig kedelig at strikke.
Marion - Åh ja, jeg glæder mig altid over, at jeg ikke behøver opholde mig udendørs, når det står ned i stænger - og med et strikketøj ved hånden, så kan man sagtens underholde sig indenfor ;-)
Kh Karen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...