onsdag den 21. august 2013

Terrasse strik/strikke terrasse

Som nævnt i sidste indlæg flikkede teenageren og jeg liiige en overbygget terrasse sammen.....efter de forhåndenværende søms princip. Jeg er supergod til at få samlet alt muligt byggemateriale sammen (brugte vinduer o.lign). Ofte får jeg tingene, hvis jeg henter dem, så jeg havde fået nogle vinduer+toppen af en overdækket terrasse (der manglede hjørnebjælker og gulv) forærende. Jeg havde faktisk ikke nogen bestemt plan med disse her ting, før det slog mig, at vi da kunne bruge dem til at overdække det fliseområde, der er mellem mit hus og garagen. Så det gjorde v,i og det kom til at se sådan ud:
 Vi nåede at blive færdig torsdag aften, så i weekenden blev terrassen mit andet hjem - og der blev strikket igennem, skulle jeg lige hilse at sige.
Jeg skal for en ordens skyld nævne, at i den modsatte ende er der åbent og intet tag, så jeg kan stadig solbade på terrassen, hvis jeg skulle få lyst til det.
Og hvad blev der så strikket på min nye terrasse?
Fredag startede jeg på denne her sommer ting:
Opskriften er også fra det seneste nummer af Kreativ Strik, og det kan godt ske, at jeg ikke lige når at få brugt denne sommerbluse så meget i år, men så må den "overvintre" i skabet..... Min blonde-top ligger i monterings-bunken og venter på, at min monterings-fe skal komme og passe sit arbejde.......hun er lige så doven og upålidelig som hushjælpen Marie, der tager fri i tide og utide ;-)


10 kommentarer:

Garnløkken sagde ...

Den er super din terrasse, jeg elsker handlekraftige kvinder, vi kan da bare selv. Dejligt at få brugt noget der ligger. Vh Lykke

marion sagde ...

Din terasse ser da bare superhyggelig ud og er vildt imponeret over, at du lige bikser sådanne en sammen..... Det tror jeg ikke lige mine evner havde været til.....

Ja vores hushjælp er sgu heller ikke til at regne med, har overvejet at fyre hende, men på den anden side så det jo ikke nemt at finde en med sådanne en skøn personlighed igen :-)

Karen Jensen sagde ...

Lykke - Tak skal du ha' - ja, jeg er af den mening, at man kan, hvad man vil - og jeg kan godt lide tanken om, at når jeg vil have et loft revet ned overdækket en terrasse eller fældet træer, så gør jeg det.....uden at være afhængig af andre! :-)
Marion - Åh jo Marion, du er så kreativ, så det er jeg sikker på du kunne - og jeg er vild med min terrasse - fedt at kunne sidde ude i blæst og regn :-) Nej, og det er jo netop også pga Maries personlighed, at jeg stadig har hende i min tjeneste.....ikke fordi hun er god til at rense nøglehullerne med sprit ;-)
Kh Karen

Nete sagde ...

Rigtig godt gået Karen. Skønt når kvinder kan og tør kaste sig ud i noget, som ellers har været forbeholdt det andet køn. Tillykke til dig.

KH Nete

Mona Elisabeth Pedersen sagde ...

Sejt lige at smække sådan en overdækning sammen :o)
jeg har også stadig gang i sommerbluser - håber der bliver sommer igen næste år ;o)

Ellen Kathrine sagde ...

Det er altså bare så dejligt at have sådan et skærmet overdækket areal at sidde på udenfor- så bliver sæsonen bar så meget længere:-) og dit strik ser som sædvanligt skønt ud!

mona sagde ...

Ja, det er ikke til at have folk nu om dage ;-)) Flot, at du sådan lige har bygget til. Nu kan du nyde udelivet lidt længere, det er skønt - god fornøjelse :-)

Uldbegavet sagde ...

Du er godt nok effektiv, både med terassen og strikketøjet, sikke meget du har nået. Jeg kan godt forstå, hvis du slet ikke har haft tid til besøg af Åge og Marie.

Karen Jensen sagde ...

Nete - Tak :-) Altså har man motorik til at strikke på 4 pinde, så kan man også bruge en boremaskine ;-)
Mona Elisabeth - Tak ;-) Ja, jeg tror ikke jeg får brugt hverken den bluse eller min blondetop i år, men så har jeg da "nye" sommerbluser parat til næste sommer ;-)
Ellen Kathrine - jeg elsker allerede den terrasse så meget - det er vildt at sidde ude i pjask-regnvejr og spise morgenmad, som jeg gjorde her i weekenden :-D
Mona - Min Marie brillierer som oftest med sit fravær ;-) Og tak skal du ha' - den terrasse kommer helt sikkert til at danne rammen om MEGET strik :-D
Uldbegavet - jeg sover aldrig særlig meget - for det meste ca 5 timer i døgnet - så bliver der også tid til strik (især om morgenen) inden arbejde).
Kh Karen

Annes indfald sagde ...

Det er godt du kan selv , når hushjælpen er så ustabil ;-)
Dejligt med sådan et strikkehyggested på udedage.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...