søndag den 23. februar 2014

Færdig med - Leise perlestrik og bobler

 Det seneste, der er hoppet af pindene er denne her model fra Lene Holme Samsøes "Suveræn Strik":
Garnet hedder Lazio og er indkøbt (i STOOOORE mængder)i Kvickly sidst på efteråret, hvor der var tilbud på det (mener jeg gav 5 kr pr nøgle). Så jeg købte vel en 30-40 nøgler (mindst!!!!!) Jeg har stadig en masse tilbage, så der kommer meget mere strik i det garn!!
Det er en super model at strikke - og da den er på p 5, gik det også relativt hurtigt. Farven er lige så ubestemmelig i virkeligheden, som den er på billedet......et sted mellem grå og vissengrøn.
Knapperne kunne jeg ikke stå for hos min lokale garnpusher:
Det er rigtige blomster, der er indkapslet i facetteret plastic - dvs de er alle sammen forskellige, hvilket jeg synes, gør dem sjove. 
Jeg købte i øvrigt "Suveræn Strik" i Netto for 149,- (tror jeg), og de penge er givet rigtig godt ud, for jeg har strikket flere modeller fra dem (som I kommer til at se).

10 kommentarer:

Kludemutter sagde ...

Sikke en dejlig cardigan.
Fine sjove knapper ;)

Strikkeglæde sagde ...

Trøjen er blevet fin og knapperne er fantastiske.

Mona Elisabeth Pedersen sagde ...

Hvis du købte Suveræn Strik i Netto før jul, tror jeg du må have været helt nede og give 80 kr - de havde tilbud til den pris (købte til en veninde i julegave).
Der er bare så mange flotte modeller i den bog - og den du har strikket er bestemt en af de rigtig gode. Knapperne er da bare fine :o)

Karen Jensen sagde ...

Kludemutter - Tak skal du ha' - ja knapperne er lidt ud over det sædvanlige :-)
Strikkeglæde - Tak, hvor er du sød :-)
Mona Elisabeth - du har ret, nu du siger det, kan jeg godt huske, at den kostede 80 kr. Den bog er proppet med gode modeller - og jeg elsker hendes design og måden at skrive opskrifter på.
Kh Karen

Lilli sagde ...

Sikke en skøn cardigan og smukke knapper. Fantastisk det er blomster!! De pynter. Jeg er også vild med Suveræn strik - har strikket Ella men flere på To Do -listen...

Lydert sagde ...

Sikke en flot udgave af Leise, du har strikket, og knapperne er da vildt smukke dertil

Pernille sagde ...

Hvor er den blevet fin. Det er nogle sjove knapper du har fundet . Det er lige prikken over i'et .
Det er en rigtig dejlig strikkebog, med flere modeller, der helt sikkert skal på pindene..... Når de er ledige:-)

Fru Knudsen sagde ...

Den er da blevet såååå flot og sikke knapper

Fru Jensens unikum sagde ...

En super flot trøje og knapperne.....ja dem kan man da kun synes om ;-))

Uldbegavet sagde ...

Sikke en smuk trøje du har strikket. Knapperne er ualmindeligt fine, sådan nogle har jeg aldrig set før. Garnet kender jeg ikke, men det ser lækkert ud.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...